صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / غریب‌آبادی: آژانس بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد
غریب‌آبادی: آژانس بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد

گزارش آمانو درباره اجرای برجام منتشر شد

غریب‌آبادی: آژانس بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: چهاردهمین گزارش آژانس بین ‌لمللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش را تأیید کرد.

کاظم غریب آبادی معاون ستاد حقوق بشر

به گزارش کسب و کار نیوز، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، همزمان با انتشار چهاردهمین گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام، این گزارش را بار دیگر دلیلی محکم برای اثبات پایبندی ایران به تعهداتش دانست و افزود: در این گزارش، همانند سیزده گزارش قبلی مدیر کل تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

سفیر و نماینده دائم ایران همچنین اظهار کرد که علیرغم تلاش‌های فراوان برخی بدخواهان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای منحرف کردن توجه آژانس و جامعه بین‌المللی، همکاری‌های بین ایران و آژانس در مسیری سازنده قرار دارد و این گزارش بار دیگر تصریح می‌کند که آژانس دسترسی‌های لازم را داشته است.

غریب آبادی بر لزوم تداوم بی طرفی و حرفه‌ای‌گری آژانس در اجرای مأموریت محوله تاکید و همچنین از اعمال فشار برخی بر آژانس با مقاصد سیاسی، انتقاد جدی کرد.

او با تأکید بر این که ایران رفتار مسئولانه‌ای را اتخاذ و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است، عنوان کرد: همانگونه که مکرراً اعلام شده، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی مناسب، تضمین کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.