صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ده‌ها هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند/تظاهرات گسترده در شهر الخلیل

ده‌ها هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند/تظاهرات گسترده در شهر الخلیل

هزاران فلسطینی ساکن قدس امروز (جمعه) با سر دادن شعار «جان و مالمان فدای مسجد الاقصی» موفق شدند دروازه‌های مصلی و ساختمان باب الرحمه را بگشایند. این اقدام در حالی صورت می ‌گیرد که رژیم صهیونیستی این ساختمان را از سال ۲۰۰۳ بسته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت فلسطین الیوم، هزاران فلسطینی ساکن قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به منظور اقامه نماز جمعه از باب الرحمه، یکی از دروازه‌های مسجد الاقصی، راهی این مسجد شدند. آن‌ها نماز جمعه را در این مسجد به جا آوردند.

این اقدام در پاسخ به درخواست گروه‌های ملی و اسلامی مبنی بر حضور گسترده در نماز جمعه مسجد الاقصی جهت دفاع از این مسجد در برابر طرح‌های شوم صهیونیستی علیه باب الرحمه صورت گرفت.

این در حالی است که شمار زیادی از نیروهای ارتش و پلیس رژیم اشغالگر در تمامی مناطق قدس مستقر شده و مانع از ورود فلسطینیان به این مسجد شدند.

جنبش حماس در واکنش به ورود فلسطینی‌ها به باب الرحمه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مردم فلسطین امروز تأکید کردند که الاقصی خط قرمز است و رژیم اشغالگر اسرائیل نمی‌تواند واقعیت آن را تغییر دهد.

در این بیانیه آمده است: جهان عرب و اسلام باید در برابر عادی‌سازی رسمی روابط با رژیم اشغالگر که به مقدسات ما تجاوز می‌کند، بایستند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: راهپیمایی‌های قدس، الخلیل و غزه دلیلی بر وحدت موضع ملی و مردمی در حمایت از مقدسات فلسطین است.

از سوی دیگر نیروهای ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی ۶۰ فلسطینی را در قدس بازداشت کردند. به گفته منابع فلسطینی در جریان درگیری‌های امروز میان فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در رام الله نیز یک جوان فلسطینی به شهادت رسید.

در شهرک الخلیل نیز تظاهرات گسترده‌ای به مناسبت بیست و پنجمین سالروز کشتار حرم ابراهیمی برگزار شد. در جریان کشتار حرم ابراهیمی ۲۵ فوریه ۱۹۹۴ یک شهرک‌نشین تندرو به نمازگزاران فلسطینی حمله کرد و در این حمله ۳۰ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.