صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / خصوصی‌سازی شرکت‌های مشکل‌دار نتیجه‌ای جز اعتراضات کارگری ندارد

نماینده مردم اهواز

خصوصی‌سازی شرکت‌های مشکل‌دار نتیجه‌ای جز اعتراضات کارگری ندارد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری شرکت‌های استان به بخش خصوصی، گفت: واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها به همراه مشکلاتشان به بخش خصوصی نتیجه‌ای جز اعتراضات کارگری در استان ندارد.

خصوصی‌سازی

به گزارش کسب و کار نیوز – منطقه خوزستان، جواد کاظم نسب الباجی در پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان که شامگاه دوم اسفند ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستانی که همه نعمت‌های خداوند در آن وجود دارد، امروز از نظر نرخ بیکاری سومین استان کشور است و مساله بیکاری مهمترین دغدغه و معضل مردم این استان است.

وی افزود: اولین مشکل در بحث بالا بودن نرخ بیکاری خوزستان، کم توجهی و بی‌توجهی مسئولان مرکز نشین نسبت به اشتغال خوزستان است و این بی‌توجهی باعث شده تا بیشتر شرکت‌های موجود در خوزستان دارای مدیران غیر بومی باشند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم تا به بحث استفاده از مدیران بومی در شرکت‌ها و صنایع استان توجه بیشتری داشته باشد زیرا شرکت‌های بسیاری در استان وجود دارند که می‌توانند در بحث اشتغال بومی استان کمک کنند.

الباجی با انتقاد از واگذاری شرکت‌های استان به بخش خصوصی ادامه داد: مشکلات شرکت‌ها و کارخانه‌ها را باید پیش از واگذاری حل و سپس آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرد. واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها با مشکلات به بخش خصوصی نتیجه‌ای جز اعتراضات کارگری در استان به همراه ندارد.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان شاهد استخدام و جذب نیروهای غیر بومی هستیم و نیروهای بومی استان در حاشیه قرار گرفته‌اند و این موضوع باعث شده تا شاهد بیکاری جوانان و افزایش نرخ بیکاری استان باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، می‌توانیم شرایط را برای اشتغال جوانان استان در حوزه کشاورزی فراهم کنیم.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.