صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تاخیر عملیات آزادی آخرین پایگاه داعش در شرق فرات/بغداد ۱۳۰ داعشی را از کردها تحویل گرفت
تاخیر عملیات آزادی آخرین پایگاه داعش در شرق فرات/بغداد ۱۳۰ داعشی را از کردها تحویل گرفت

تاخیر عملیات آزادی آخرین پایگاه داعش در شرق فرات/بغداد ۱۳۰ داعشی را از کردها تحویل گرفت

نیروهای عراقی پنج شنبه ۱۳۰ داعشی را که نیروهای سوریه دموکراتیک آنها را در داخل خاک سوریه بازداشت کرده بودند، تحویل گرفتند.

نیروهای سوریه دموکراتیک

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه رأی الیوم، نعیم الکعود، رئیس کمیته امنیتی در شورای استان الانبار عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی ۱۳۰ تروریست داعشی تحت تعقیب را از نیروهای سوریه دموکراتیک تحویل گرفتند.

یک مسئول نظامی در حشد الشعبی اعلام کرد که تمامی این تروریست‌ها عراقی هستند و هیچ تروریست خارجی در بین آنها نیست.

این مسئول گفت: گروه اطلاعاتی الصقور وابسته به سازمان امنیت ملی، سازمان اطلاعات ارتش و فرماندهی عملیات الجزیره و بادیه رسماً این تروریست‌ها را تحویل گرفته‌اند. سری‌های دیگری نیز تحویل عراق داده خواهد شد که از جمله آنها خانواده‌های تروریست‌هایی هستند که از مرزها به سوریه منتقل شده‌اند.

اخیر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور با احتیاط شدید مراقب اوضاع شرق سوریه است چرا که نیروهای امنیتی نگران عبور تروریست‌های داعش از مرزهای عراق هستند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای سوریه دموکراتیک عملیات خود را برای آزادی آخرین مقر تحت سیطره داعش در حومه شرقی دیر الزور شدت بخشیده و داعش را محاصره کرده‌اند.

منابع سوری اعلام کردند که عملیات آزادی آخرین مقر تحت سیطره داعش روز پنجشنبه بعد از به تأخیر افتادن خروج غیرنظامیان با مانع موقتی روبرو شده است.

نیروهای سوریه دموکراتیک روستای الباغوز، آخرین مقر داعش در نزدیکی مرزهای عراق را محاصره کرده‌اند اما نمی‌خواهند تا زمان خروج همه غیرنظامیان حمله نهایی را شروع کنند.

نیروهای سوریه دموکراتیک پیش‌بینی می‌کردند پنجشنبه آخرین گروه غیرنظامیان از الباغوز خارج شوند اما کامیونها خالی برگشتند.

مصطفی بالی، مسئول نیروهای سوریه دموکراتیک گفت که غیرنظامیان پنجشنبه خارج نشده‌اند و نمی‌تواند وارد جزئیات بیشتر در این باره شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.