صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / با تأسیس پارک‌های علم و فناوری، علم تولیدی دانشگاه‌ها به ثروت تبدیل می‌شود
با تأسیس پارک‌های علم و فناوری، علم تولیدی دانشگاه‌ها به ثروت تبدیل می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی:

با تأسیس پارک‌های علم و فناوری، علم تولیدی دانشگاه‌ها به ثروت تبدیل می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: با تأسیس پارک‌های علم و فناوری، علم تولید شده در دانشگاه‌ها به صنعت و در نهایت به ثروت تبدیل می‌شود و این امر تا آنجایی مهم است که رهبر انقلاب از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری به عنوان محوری‌ترین پایه اقتصاد مقاومتی یاد می‌کنند.

محمدعلی ناصری

محمدعلی ناصری اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توسعه پایدار همه جانبه برای آحاد ملت و استفاده حداکثری از توان نیروهای جوان، خلاق و صاحب ایده برای تحکیم بنیان اقتصاد درونی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه مستکبرین به وسیله حمایت از تولیدات داخلی مبتنی بر دانش بومی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در راستای نیل به این اهداف نیاز به ساز و کاری قانونمند، چابک و تخصصی بود که بتواند روند تبدیل ایده به ثروت را تسهیل و تسریع کند، لذا پارک‌های علم و فناوری بر حسب نیاز زمان تشکیل شدند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی نیاز حداکثری به آموزش سواد عمومی احساس می‌شد که با تدبیر امام راحل و تأسیس نهضت سوادآموزی گام مهمی در ریشه کن کردن بی سوادی برداشته شد.

ناصری اظهار کرد: پس از آن نیاز مبرم به تولید علم در سطوح دانشگاهی، مورد نیاز کشور بود که با درایت مقام معظم رهبری در آن زمان و اعتماد ایشان به جوانان دانشگاهی موجبات ارتقا چشمگیر جایگاه کشور در تولید علم دنیا فراهم شد.

وی افزود: پس از آن، علم تنها نمی‌توانست شرایط کشور را به سوی توسعه بهبود ببخشد لذا با تأسیس پارک‌های علم و فناوری، علم تولید شده در دانشگاه‌ها به صنعت و در نهایت به ثروت تبدیل می‌شود و این امر تا آنجایی مهم است که رهبر انقلاب از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری به عنوان محوری‌ترین پایه اقتصاد مقاومتی یاد می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سال ۹۰ با هدف اشتغالزایی و محرومیت زدایی از طریق بسط و توسعه اقتصاد دانش محور راه‌اندازی شد.

فعالیت ۱۷۰ شرکت و هسته فناور در خراسان جنوبی

ناصری ادامه داد: از آنجایی‌که خراسان جنوبی از دیرباز به نشر علم و ادب مشهور بوده و نیروی انسانی متخصص پرورش یافته در دانشگاه‌های استان، از صنایع ذی‌قیمت این ناحیه است، سرعت زیادی در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان مشاهده شد تا جایی که در زمان تأسیس، هشت واحد فناور فعالیت می‌کردند و اکنون پس از گذشت ۷ سال، بالغ بر ۱۷۰ شرکت و هسته فناور در قالب چهار مرکز رشد در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس و فردوس فعالیت می‌کنند.

وی افزود: آنچه پارک علم و فناوری را متمایز از دیگر سازمان‌ها می‌سازد، سازو کار تصریح شده در قانون برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اعم از انواع معافیت‌های گمرکی، عوارض و مالیاتی و همچنین حمایت‌های مادی همچون پرداخت تسهیلات کافی و ارائه دفاتر کار و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز آن‌ها است.

حمایت‌های مادی و معنوی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین حمایت‌های معنوی مانند حضور در نمایشگاهای داخلی و خارجی و آموزش‌های مورد نیاز در این مجموعه به متقاضیان ارائه داده می‌شود.

ناصری اظهار کرد: یکی از سیاست‌های پارک علم و فناوری، اشاعه فرهنگ نوآوری و فناوری از طریق برگزاری رویدادها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای افزایش حس رقابت و ایجاد شور و شوق کارآفرینی است.

وی یادآور شد: برگزاری رویدادهای کارآفرینی همچون استارت‌آپ ویکند، بوت کمپ، همفکر، کارگاه‌های آموزشی تخصصی مرتبط با کارآفرینی و نوآوری نقش بسزایی در تغییر نگرش مردم خراسان جنوبی از کارمندپروری به خودکفایی دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.