محمدرضا بیدخام مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: فرایند دایری و تخلیه تلفن ثابت مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات با عنوان «دستورالعمل نحوه برخورد دارندگان پروانه با مشترکان بدهکار تلفن ثابت»، صورت میگیرد. وی با بیان اینکه مشترکان تلفن ثابت به دو دسته ودیعه دار و دارای هزینه اتصال تقسیم می شوند، گفت: مشترکان خطوط ودیعه دار (کسانی که تلفن آنها مربوط به مردادماه ۸۷ به قبل است)، در صورتی که مبلغ قبض به ۸۰ درصد مبلغ ودیعه برسد، شامل قطع یکطرفه میشوند و در مورد مشتریانی که دارای تلفنهای هزینه اتصال هستند، چنانچه مبلغ قبض به بالای ۲۰ هزار تومان برسد، پس از گذشت ۱۵ روز از حداکثر زمان پرداخت قبض، شامل قطع یکطرفه میشوند.
بیدخام همچنین در خصوص پرداخت نشدن دو سیکل متوالی اضافه کرد: در صورت پرداخت نشدن دو سیکل متوالی با هر مبلغ بدهی، خطوط بدهکار شامل قطع دوطرفه می شوند و در صورت گذشت یک سال از تاریخ قطع دوطرفه، اگر مشترک با بیتوجهی به اخطارهای صادرشده از طرف شرکت مخابرات اقدام به پرداخت بدهی نکند، دارنده پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت که در اینجا شرکت مخابرات ایران است، مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، ملزم به جمعآوری، سلب امتیاز و تخلیه خط تلفن ثابت مشترک خواهد بود.