چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفر کمیته نظامی ناتو به ترکیه
سفر کمیته نظامی ناتو به ترکیه

سفر کمیته نظامی ناتو به ترکیه

کمیته نظامی ناتو از پایگاهش در استان ازمیر در غرب ترکیه بازدید کرد و نمایندگان ناتو مشارکت فعال ترکیه در عملیات‌ها و ماموریت‌های جهانی را ستودند.

ناتو ترکیه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعضای کمیته ناتو مورد استقبال عبدالله رجب، فرمانده ارتش ترکیه در دریای اژه، فرمانده نیروهای زمینی متحد ناتو و سایر افسران نظامی قرار گرفتند. این مقام‌ها به دعوت یاسر گولر، رئیس ستاد کل ترکیه این سفر را انجام دادند.  

عبدالله رجب گفت، روند پیوستن مقدونیه شمالی به ناتو تکمیل شده است و این پیامی منطقه‌ای برای امنیت و ثبات ارسال می‌کند.

مقدونیه اوایل امسال به “جمهوری مقدونیه شمالی” تغییر نام داد تا راه پیوستن به ناتو هموار شود. فرمانده ارتش ترکیه در دریای اژه تاکید کرد: تحولات اخیر در همسایگی ما و بی‌ثباتی و آشوب در منطقه جنوبی ما به وضوح اثبات آن است که آینده‌نگری استراتژیک ما در خصوص تقویت فرماندهی زمینی ناتو مناسب است.

او افزود: طبق ساختار جدید فرماندهی و طرح گردشی بلند مدت، فرماندهی یگان آمادگی بالای ناتو، ترکیه در همکاری با فرماندهی زمینی ناتو درباره مسائل آموزشی و مانورها باقی می‌ماند.

 در همین حال رئیس کمیته نظامی ناتو تاکید کرد: این سفری تاریخی برای این کمیته نظامی به حساب می‌آید زیرا این اولین بار است که نمایندگان نظامی از مقدونیه شمالی به آن ملحق شدند. من از تعهدات نیروهای مسلح ترکیه به ماموریت‌ها و عملیات‌های ناتو در سراسر جهان تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.