صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تقدیر از برگزیدگان جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی
تقدیر از برگزیدگان جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی

ششم اسفند ماه صورت می‌گیرد

تقدیر از برگزیدگان جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی

مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایرانشناسی، ششم اسفند ماه در محل بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

جشنواره ایران‌شناسی

به گزارش کسب و کار نیوز، این جشنواره پیرو انجام طرح پژوهشی “شناسایی تارنماهای مرتبط با مطالعات ایران‌شناسی” طراحی شده و در آن سعی شده مطلوب‌ترین وب‌گاه‌ها در زمینه مطالعات ایران‌شناسی، از نظر شاخص‌های سنجش وب، شناسایی شود. همچنین جشنواره فوق تلاشی در راستای رقابت صاحبان تارنماها و گردآوری تجربه‌های آن‌ها، ارتقای سطح کیفی تارنماها در مجامع داخلی و نیز ایجاد تحرک در فعالیت‌های ایران‌شناسانه در فضای مجازی و افزایش جذابیت و ارتقای کیفیت علمی این‌گونه فعالیت‌ها است.

هدف از برگزاری “جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی” فراهم آوردن فضایی است تا مالکان حقیقی و حقوقی و نیز حامیان صفحات وب که دامنه فعالیتشان در حوزه شناخت ایران و مسائل مربوط به آن است، در یک گردهمایی کشوری به گرد هم آیند و نظرات، اطلاعات و احتیاجات اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بر این اساس، ثبت نام در جشنواره فوق از تاریخ بیستم آبان ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و با پایان گرفتن ثبت‌نام در روز ۳۰ دی ماه ۹۷، تعداد ۶۵ تارنما برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند. از این تعداد، ۴۴ تارنما در بخش حقیقی و ۲۱ تارنما در بخش حقوقی قرار داشتند تا در پنج محور اصلی “تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایران”، “زبان، ادب فارسی، مشاهیر و ایران‌شناسان”، ” هنر، معماری و باستان‌شناسی ایران”، “جغرافیا، حیات وحش، طبیعت، گردشگری ایران”، “سازمان‌ها و مؤسسات مطالعاتی ایران‌شناسی و پایگاه‌های خبری” و یک بخش ویژه جشنواره با عنوان “خلیج فارس”به رقابت بپردازند.

با پایان گرفتن مهلت ثبت‌نام، داوری تارنماهای شرکت‌کننده در دو بخش فنی و محتوایی انجام پذیرفت تا برگزیدگان بر اساس ملاک‌های تعیین شده در هر بخش مشخص شوند. به همین منظور، مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایرانشناسی در محل بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ایرانشناسی، تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۳۹۷ در سالن محتشم بنیاد ایران شناسی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.