صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ورود هیات دانشگاهی قبرس به کشور در اوایل هفته آینده
ورود هیات دانشگاهی قبرس به کشور در اوایل هفته آینده

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خبر داد

ورود هیات دانشگاهی قبرس به کشور در اوایل هفته آینده

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از ورود هیاتی از دانشگاه‌های کشور قبرس به ایران در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت:‌ این هیات در خصوص تبادلات علمی دانشگاه‌های دو کشور و ترسیم نقشه راه آینده به منظور توسعه این تبادلات برنامه ریزی و رایزنی خواهند کرد.

ایران و قبرس

دکتر حسین سالارآملی ضمن بیان این مطلب از ورود هیاتی از کشور قبرس به ایران خبر داد و اظهار کرد: وزیر آموزش عالی و تسهیلات کشور قبرس روز شنبه به دعوت وزیر علوم ایران وارد کشور می‌شود و هیاتی از روسای دانشگاه‌های این کشور وزیر قبرس را همراهی می‌کنند و در این دیدار سه روزه بر همکاری‌های علمی دو کشور و نقشه راه تعاملات علمی برای پنج سال آینده برنامه ریزی و رایزنی صورت قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای تدارک دیده شده است که این تفاهم‌نامه روز شنبه پیش رو به امضای دو وزیر علوم ایران و قبرس خواهد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: قبرس یکی از کشورهایی به شمار می‌رود که در جذب دانشجویان خارجی بسیار موفق عمل کرده است و به دلیل حضور این کشور در اتحادیه اروپا توانسته است از فرصت‌های مثبت اتحادیه اروپا برای توسعه تعاملات علمی خود با کشورهای دیگر استفاده و برنامه‌هایی نظیر ۲۰۲۰ را در ابعاد مختلف پیاده کند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم همکاری‌های این دو کشور در جذب دانشجویان تاثیرگذار باشد و دانشجویانی از قبرس وارد ایران شوند. چرا که ظرفیت خالی در دانشگاه‌های ما بسیار زیاد است و قرار دادن ظرفیت‌های آموزش عالی در اختیار دانشجویان کشورهای دیگر جزو سیاست‌های وزارت علوم به شمار می‌رود. امیدواریم با حضور این هیات کشور قبرس بتوانیم به یک جمع‌بندی نهایی در راستای توسعه تعاملات دست یابیم.

دکتر سالار آملی همچنین به زمینه‌های همکاری علمی ایران و قبرس اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های مشترک، تبادل دانشجو، انجام پروژه‌های مشترک، همکاری‌های پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری از مهمترین محورهای تعاملات بین‌المللی دو کشور به شمار می‌رود. همچنین با توجه به پتانسیل بالا در ایران تلاش می‌کنیم اساتید کشور قبرس در داخل کشور دوره‌های کوتاه مدت مشترک برگزار کند.

به گفته قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، در حال حاضر یک سری از دانشگاه‌های ایران ارتباطات بسیار خوبی با کشور قبرس در عرصه تبادلات دانشجو، استاد و همچنین برگزاری دوره‌های مشترک دارند. البته باید تاکید کنیم که گروه زیادی از ایرانیان با هزینه‌های خود به کشور قبرس رفته و تحصیل می‌کنند. در واقع نزدیکی دو سیستم آموزشی ایران و کشور قبرس در سطح دانشگاهی فرصتی فراهم کرده که تبادلات علمی دو کشور بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های قبرس تحصیل می‌کنند اما تعداد دانشجویان قبرس در ایران بسیار محدود و به تعداد انگشتان دست است.

دکتر سالار آملی در پایان گفت: برنامه‌های متعددی اعم ازملاقات با وزیر بهداشت، معاونت علمی و تحقیقاتی رئیس جمهور در طول سه روز حضور هیات قبرسی در تهران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.