صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / هنوز وضعیت میزبانی گلستان برای لیگ جهانی والیبال نشسته مشخص نیست
هنوز وضعیت میزبانی گلستان برای لیگ جهانی والیبال نشسته مشخص نیست

هنوز وضعیت میزبانی گلستان برای لیگ جهانی والیبال نشسته مشخص نیست

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته زنان و مردان درباره‌ی میزبانی دومین دوره رقابت‌های لیگ جهانی والیبال نشسته که قرار بود در شهر کرکان برگزار شود، گفت: قرار بود دومین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته مردان به میزبانی استان گلستان برگزار شود که هنوز شرایط لازم را از نظر میزبانی ندارد.

هادی رضایی

هادی رضایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: استان گلستان و شهر گنبد کاووس برای برگزاری دومین دوره لیگ جهانی والیبال نشست مردان تقاضای میزبانی کرده بودند که طی بازدیدی که از استان گلستان داشتیم، متأسفانه هنوز نتوانسته‌اند شرایط لازم را از نظر امکاناتی برای میزبانی فراهم کنند. البته اگر تا آخر این هفته استان گلستان نتواند شرایط میزبانی را فراهم کند، میزبانی به استان دیگری داده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تیرماه میزبان برگزاری دومین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته مردان هستیم و باید هر چه سریع‌تر مکان برگزاری مسابقات را به فدراسیون جهانی اعلام کنیم، اگر استان گلستان به تعهدات ما پاسخ مثبت ندهد، این هفته شهر میزبان را معرفی خواهیم کرد.

نماینده سازمان جهانی والیبال نشسته از ایران، بوسنی، برزیل، مصر، اوکراین، آلمان، آمریکا، روسیه، چین و ژاپن به عنوان ۱۰ تیم برتر جهان در والیبال نشسته مردان عنوان کرد و گفت: در لیگ جهانی والیبال نشسته ۶ تیم حضور خواهند داشت که اولویت با تیم‌های اول تا ششم رنکینگ جهانی است. اگر هر کدام از تیم‌ها بنا به دلایلی شرکت نکنند، تیم‌های هفتم تا دهم به ترتیب در اولویت حضور در دومین دوره لیگ جهانی قرار خواهند گرفت.

رضایی همچنین در خصوص وضعیت تیم ملی والیبال نشسته زنان اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی جهان هلند که تیر امسال برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو انجام شد، تیم مردان ما با قهرمانی در این مسابقات توانستند سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند، اما زنان از کسب سهمیه بازماندند. در این مسابقات چون تنها ۲ سهمیه توزیع می‌شد و در بخش زنان نیز چین در هلند نتوانست سهمیه را کسب کند، زنان ما شرایط سختی را در مسابقات انتخابی پارالمپیک که خردادماه برگزار می‌شود، خواهند داشت. البته بعید می‌دانم که زنان ما در این دوره با وجود تیم چین بتوانند سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند.

وی درباره وضعیت مرتضی مهرزاد نیز گفت: مرتضی مهرزاد نسبت به قبل از نظر فنی شرایط راضی‌کننده‌ای دارد و در آمادگی خوبی بسر می‌برد. امیدوارم که این روند آمادگی تداوم داشته باشد و در سال آینده بتوانیم از وجود وی در لیگ جهانی والیبال نشسته بهره‌مند شویم.

رضایی در پایان از برپایی اردوی مشترک با تیم والیبال نشسته روسیه به میزبانی ایران در اردیبهشت‌ماه خبر داد و افزود: البته پیشنهاد میزبانی از سوی تیم روسیه بود و تمام هزینه‌ها اعم از برپایی اردو و برگزاری چند مسابقه تدارکاتی با تیم ایران به عهده‌ی خود تیم روسیه خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.