صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / مکافاتی که قنادی‌های بجنورد برای تامین آرد می‌کشند

مکافاتی که قنادی‌های بجنورد برای تامین آرد می‌کشند

رئیس اتحادیه قنادان بجنورد تامین آرد را یکی از مشکلات اساسی کنونی این اتحادیه در حال حاضر اعلام کرد.

قنادی

رحمتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس طرح ملی به قنادی‌ها اعلام شده که ماهانه ۲۵ کیسه آرد به صورت آزاد به آنها تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: فعالیت و تعداد مشتری برخی از قنادی‌ها در این شهر آنقدر زیاد است که ۲۵ کیسه آرد فقط کفاف پنج روز آن ها را می دهد.

وی افزود: نیاز برخی از قنادی‌های بجنورد طی یک ماه حتی به ۱۲۵ کیسه آرد نیز می‌رسد.

رحمتی ادامه داد: علاوه بر آن بر اساس کیفیت، تعداد زیادی از قنادی های فعال در بجنورد آرد مورد نیاز خود را از شهرهای کلاله و گرگان تامین می کنند که آن نیز با مشکلات خاص خود مواجه است بطوریکه باید در سامانه ثبت نام کنند و بعد از تحویل آرد، یک هزینه‌ای برای حمل آردها از یک استان دیگر به خراسان شمالی پرداخت شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هزینه یک کیسه آرد به همراه حمل و نقل آن حدود ۷۰ هزار تومان است اما قنادی که به آرد بیشتر نیازمند است باید این نیاز خود را به هر طریقی فراهم کند که شاید هزینه یک کیسه برای وی تا رقم ۱۰۰ هزار تومان نیز تمام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایام عید نزدیک است و فعالیت قنادی‌ها در این ماه به اوج می‌رسد، تصریح کرد: کمبود آرد مشکل قنادی‌ها را دو چندان کرده است چراکه اتحادیه قنادان نرخ شرینی را برای عید نوروز افزایش نخواهند داد اما مجبور هستند هزینه زیادی را برای تامین موادی همچون آرد، شکر و … پرداخت کنند.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت شکر به کیلویی ۴۵۰۰ تومان رسیده که افزایش ۵۰ درصدی قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه قنادان بجنورد گفت: فروش شیرینی از قنادی‌ها در این شهر طی سال جاری به نصف رسیده است و به همین علت تعدادی از قنادی ها نیز تعطیل شدند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.