صفحه اصلی / اسلایدر / منافع دولت در گرو اعتماد به بخش خصوصی است/ دیوار اعتماد بین بخش خصوصی و دولت خراب شده است
منافع دولت در گرو اعتماد به بخش خصوصی است/ دیوار اعتماد بین بخش خصوصی و دولت خراب شده است

سید رضی حاجی آقا میری در گفتگو با «کسب و کار»

منافع دولت در گرو اعتماد به بخش خصوصی است/ دیوار اعتماد بین بخش خصوصی و دولت خراب شده است

سید رضی حاجی آقا میری عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اتفاقاتی که در این چند ماهه به دلیل عدم مشورت واقعی دولت با بخش خصوصی حاصل شده، گفت: دیوار اعتماد بین بخش خصوصی و دولت خراب شده است در حالی که منافع دولت در گرو اعتماد به بخش خصوصی واقعی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید رضی حاجی آقا میری عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اتفاقاتی که در این چند ماهه به دلیل عدم مشورت واقعی دولت با بخش خصوصی حاصل شده، گفت: دیوار اعتماد بین بخش خصوصی و دولت خراب شده است در حالی که منافع دولت در گرو اعتماد به بخش خصوصی واقعی است.
وی در این زمینه به «کسب و کار» توضیح داد: بخش خصوصی توانمند هم باید در درجه اول تعامل منافع ملی را در نظر بگیرد و هنگامی با دولت وارد تعامل می‌شود از منافع بنگاهی و شخصی خود فاصله بگیرد و روی مشکلات اساسی کشور، مانور دهد. اما متاسفانه در کشور ما علی رغم اینکه بخش خصوصی واقعی و توانمند، مقید به این امور است؛ دیوار اعتماد بین بخش خصوصی و دولت خراب شده و دولت به پیشنهادات بخش خصوصی اعتمادی ندارد و از قبل تصمیماتی گرفته می‌شود که اصلا هماهنگ با نظرات بخش خصوصی نیست.
حاجی آقا میری با ذکر اینکه بخش خصوصی نمایندگان معتبر و قابل دفاعی دارد که به خاطر حفظ منافع کلان اقتصاد کشور آن را حتی در شرایط بحرانی هم ترک نمی‌کنند، ادامه داد: دولت باید توجه داشته باشد که منافع بخش خصوصی جدا از منافع دولت نیست و البته اتفاقات چند ماه گذشته و عدم اجرای پیشنهادات بخش خصوصی این مسئله را با هزینه هایی که روی دست دولت باقی ماند؛ در عمل برای دولت اثبات کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.