صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مشمولان طرح اجباری می‌توانند در آزمون ارشد علوم پزشکی شرکت کنند
مشمولان طرح اجباری می‌توانند در آزمون ارشد علوم پزشکی شرکت کنند

بر اساس اعلام وزارت بهداشت

مشمولان طرح اجباری می‌توانند در آزمون ارشد علوم پزشکی شرکت کنند

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، داوطلبان مشمول طرح اجباری می‌توانند بدون گذراندن و یا شروع طرح، در هر زمان در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۹۸ شرکت کنند و منعی برای ادامه تحصیل ندارند.

آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93

به گزارش کسب و کار نیوز،مرکز سنجش آموزش پزشکی همچنین تاکید کرده است که سابقه کار بالینی تنها برای رشته‌هایی مانند پرستاری مراقبت‌های ویژه نوزادان، پرستاری توانبخشی و رشته‌های مشخص شده الزامی است و داوطلبان سایر رشته‌ها نیاز به ارائه سابقه کار ندارند.

به بیان دیگر بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی (مدارک مورد پذیرش برای رشته امتحانی بر اساس جدول شماره ۱ درج شده در دفترچه ثبت نام آزمون) در بخش‌های بیمارستانی و بالینی برای شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد برای کلیه داوطلبان متقاضی رشته‌های مشخص شده در جدول ضروری است. اگر این سابقه در بخش‌های بالینی بیمارستان خصوصی و یا مربوط به گذراندن دوره طرح نیروی انسانی در بیمارستان باشد، قابل قبول خواهد بود.

داوطلبان واجد شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان دقت کنند که با توجه به لزوم سابقه خدمتی فوق الذکر (مطابق ضوابط اعلام شده، بلافاصله  پس از فراغت از تحصیل واجد شرایط انتخاب این رشته‌ها نیستند.

به گزارش مفدا، کسب حداقل نمره زبان اعلام شده برای تصحیح پاسخنامه و مجاز به انتخاب رشته محل شدن الزامی است. به بیان دیگر کسب حداقل نمره ۱۰ از ۴۰ در واقع کسب حداقل ۲۵درصد نمره در درس زبان انگلیسی از آزمون سال ۹۸ و بعد از آن الزامی است و برای افرادی که نمره حدنصاب لازم درس زبان را کسب نکنند کارنامه علمی صادر نخواهد شد و مجاز به انتخاب رشته محل نیز نخواهند بود. آزمون زبان در کلیه رشته‌ها به صورت عمومی شامل در متون و واژگان عمومی زبان در سطح انگلیسی (متوسط به بالا) Intermediat Upper است، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.