صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / قولی که رزم حسینی به رسانه‌ها داد
قولی که رزم حسینی به رسانه‌ها داد

انتقادات استاندار خراسان رضوی از نحوه اداره کشور

قولی که رزم حسینی به رسانه‌ها داد

استاندار خراسان رضوی گفت: نحوه اداره کشور اشکال دارد و در اداره کشور مشکلات ساختاری داریم، می‌خواهیم کشور را در قرن 21 مانند قرن 19 اداره کنیم؛ این کار اشکال دارد و به همین دلیل است که توسعه پیدا نمی‌کنیم.

رزم حسینی

به گزارش کسب و کار نیوز-‌ علی‌رضا رزم‌حسینی امروز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در محل استانداری خراسان رضوی، با اشاره به نقش رسانه‌ها در پدید آمدن انقلاب و استمرار آن و تحولات کشور در ۴۰ سال گذشته و به ویژه دوران دفاع مقدس، به نحوه اداره کشور انتقاد کرد و گفت:  نحوه اداره کشور ما اشکال دارد و در اداره کشور مشکل ساختاری داریم. می‌خواهیم کشور را در قرن ۲۱ مانند قرن ۱۹ اداره کنیم، این کار اشکال دارد و به همین خاطر است که توسعه پیدا نمی‌کنیم. توسعه این است که سطح رفاه عمومی مردم در تمام ابعاد رشد پیدا کند. از ابتدای انقلاب تاکنون روز به روز هر دولت آمده تمرکزگراتر عمل کرده، جهان دارد رو به جلو می‌رود، اما ما برعکس عمل کردیم.

وی ادامه داد: بروکراسی نحس و بیمار مانع توسعه و پیشرفت کشور و موجب تولید نارضایتی و فساد است. رسانه‌ها باید مطالبه‌گری کنند. چرا باید رسانه و خبرنگار تصور کند که همواره باید دنبال چالش بگردد؟ تمرکزگرایی را مورد نقد قرار دهید.

رزم‌حسینی بیان کرد: ما مخالف توسعه سیاسی نیستیم. دعوا و اختلاف سیاسی وجود دارد، اینکه یک نفر اصلاح‌طلب و دیگری اصولگراست و بیان می‌کنند که طرف دیگر را از کار بردارند، این مملکت‌داری است؟

استاندار خراسان رضوی گفت: ما دنبال تحول و ایجاد سبک اداره جدید در استان هستیم. باید دنبال طرحی بگردیم که متفاوت باشد.

مثلث توسعه اقتصادی تنها اقتصادی نیست

وی با بیان این‌که مثلث توسعه اقتصادی تنها اقتصادی نیست، عنوان کرد: مثلث توسعه اقتصادی کار فرهنگی نیز هست. این مثلث در کرمان همگرایی ایجاد کرد و در استان خراسان نیز تاکنون همگرایی ایجاد کرده است. دستگاه قضا و ائمه‌جمعه نیز همکاری دارند. تنها راه کشور در شرایط فعلی این راه است که کشورها را باید با شرکت‌های غیردولتی بسازیم و دولت دیوان‌سالار فعلی باید پشتیبانی یا کار زیرساختی انجام دهد، در نهایت جمهوری اسلامی مجبور می‌شود که این راه را طی کند.

رزم‌حسینی اضافه کرد: این الگو به دنبال اشتغال پایدار و هدف آن و هم‌چنین هدف اقتصاد نیز اشتغال پایدار است. انتخاب ۱۲ منطقه اقتصادی بر اساس ۱۲ منطقه حوزه انتخاباتی بوده و مشهد و کلات منطقه ۳ است. اقتصاد مقاومتی یعنی با ظرفیت‌های داخلی توسط شرکت‌ها و بخش‌های توانمند و افراد توسعه‌گرا این کار انجام شود. ما مسیر را اشتباه رفتیم و باید برگردیم، کاری که دنیا نیز انجام داده است. الگوهای بسیار موفقی با این سبک اداره شده و کشور را ساخته‌اند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این‌که اجرای این الگو در استان نیازمند همکاری است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این الگو پایدار و نهادینه شود، نیاز به حمایت رسانه داریم. شما اصحاب رسانه باید این گفتمان را ترویج کنید. ما نمی‌توانیم بگوییم اقتصاد یا امنیت اول است، این دو با هم همپوشانی دارند و با یکدیگر ارتقای فرهنگی را ایجاد می‌کنند. باید کار فرهنگی نیز انجام دهیم. اگر اصحاب رسانه همراه باشند و ارکان حکومت نیز همراه هستند، استان را با سبک جدید اداره می‌کنیم و این سبک را ارایه می‌دهیم و حکومت دیوان‌سالار مرکزی محکوم به تبعید از این حکومت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ثروت‌های زیادی در زندان و گرفتار بروکراسی‌ها و ترس هستند. پول دچار ترس شده و قدرت سرمایه‌گذاری پیدا نمی‌کند، باید آن‌ها را نجات دهیم. بیکاری جوانان بی‌عرضگی و بی‌لیاقتی ما را نشان می‌دهد که نمی‌توانیم فرصت‌ها را فراهم کنیم. من با تمام وجود به راهی که انتخاب کردم، ایمان دارم. اگر لوازم داشتم می‌توانستم بیشتر کار کنم، موانعی وجود دارد.

رزم‌حسینی با اشاره به اختیارات استاندار گفت: انتظار از استاندار باید در حد اختیارات او باشد. من به کمک شما می‌آیم. دولت پاسخگو و شیشه‌ای داریم. شما می‌توانید شبکه مجازی در کنار مسئولین را در استان راه‌اندازی کنید تا به شما پاسخ دهند.

قول می‌دهم هیچ دستگاه دولتی در استان از اصحاب رسانه شکایت نکند

استاندار خراسان رضوی خطاب به اصحاب رسانه تصریح کرد: حرمت قلم خود را حفظ کنید، تهمت نزنید، دروغ نگویید و حدس و گمان ننویسید. من قول می‌دهم در استان هیچ دستگاه دولتی از شما شکایت نکند و شما نیز حرمت خود را نگه دارید.

وی بیان کرد: شفافیت راز سلامت دستگاه‌های ما است. شما اصحاب رسانه همه را زیر ذره‌بین خود قرار دهید و رصد کنید، این رسالت شما است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه ما متمکن کردن مردم ایران را برای خود جهاد می‌دانیم، عنوان کرد: اگر می‌خواهید که استان نمونه شود، باید شما اصحاب رسانه نیز کمک نمایید. مهم الگوی موفق است، حتی اگر دو منطقه موفق شده باشند. ما در کرمان زبان رسانه نداشتیم که این الگو را بیان کنیم. صداوسیما نیز مطرح نمی‌کرد زیرا تصورش این بود که از دولت تبلیغ می‌شود. از اقتصاد مقاومتی رمان بنویسید. ۴۰ سال به گونه دیگری زندگی کردیم، ۴ سال نیز به گونه دیگری زندگی کنیم، آسمان به زمین می‌آید؟

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: من‌ گروهی را بر دیگری ترجیح نمی‌دهم، مستقل هستم، نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا را تقویت نمی‌کنم. باید قانون را رعایت کنیم و نباید این جناح با آن جناح تفاوت داشته باشد. باید فضا را برای همه باز کنیم. همه باید یک مشت واحد شویم و بگوییم که می‌خواهیم در اداره کشور خط‌شکنی کنیم. رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری نیز این الگو را تایید می‌کنند. رسانه‌ها باید با هم یک آهنگ و هارمونی داشته باشند اما انتقاد هم انجام دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.