صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / طرح «فرونشست دشت ورامین» در جلسه هیات دولت

طرح «فرونشست دشت ورامین» در جلسه هیات دولت

شهردار تهران موضوع فرونشست دشت ورامین را موضوعی فراتر از شهرداری دانست و از مطرح کردن این خطر در کنار تهران در جلسه هیات دولت خبرداد.

 

پیروز حناچی   در مورد هشدار مدیر مرکز زلزله شناسی در مورد  فرونشست دشت ورامین  و تهدید شهر تهران با بیان اینکه  این موضوعی حاکمیتی است،  گفت: اگر علت نشست دشت ورامین برداشت از آب‌های زیرزمینی سفره تهران باشد، پیگیری این موضوع دیگر فقط در حد و توان شهرداری تهران نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه همیشه استفاده بی رویه از آبهای زیر زمینی یک خطر است چه در تهران و چه در دشت ورامین،  گفت: دقت داشته باشید که این نشست با اینکه در کنار تهران است اما  از محدوده قانونی تهران و حریم تهران خارج است و  از آنجایی که طبق قانون ما  تنها حوزه دخالت‌مان تهران و حریم آن است،  نیازمند اقدامات فرا سازمانی هستیم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا  مشکل فرونشست دشت ورامین که در نزدیکی پایتخت در حال رخداد است و پایتخت را تهدید می کند،  را در جلسه هیات دولت مطرح می کنید تا بررسی‌های لازم صورت گیرد گفت: حتما در دولت این مسئله را مطرح می کنم.

به گزارش کسب و کار نیوز، پیش از این دکتر علی بیت‌اللهی مدیر مرکز زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  با تاکید بر اینکه مراکز جمعیتی نظیر “کهریزک”،”شورآباد” در زون فرونشست جنوب و جنوب غرب تهران قرار دارند،  اعلام کرد که در اراضی جنوب ورامین و در حوالی روستای “معین‌آباد” در حالی با پدیده فرونشست مواجه هستیم که خطوط راه‌آهن و ۳ خط بزرگ فشار قوی در این منطقه در معرض مخاطرات این رخداد قرار دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.