صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / سودآوری عامل تخریب زودهنگام ساختمان‌ها

یک مسوول تاکید کرد:

سودآوری عامل تخریب زودهنگام ساختمان‌ها

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان گفت: گاهی ساختمانی زودتر از موعد مقرر تخریب می شود که یکی از دلایل آن تجاری بودن و سودآوری است.

مانور سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامحسین عسکری پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در همایش تخصصی نقش سیمان در دوام و پایداری بتن با رویکرد استفاده بهینه از سیمان در سازه‌های بتنی، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی امروز، ساخت و ساز طی یک سال گذشته با رکود مواجه شده است، اما امیدواریم با برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی ساخت و ساز مسکن افزایش و طرح های عمرانی رونق پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی گفت: به موجب این طرح قرار ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که سهم اصفهان ۱۲ هزار مورد است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان در خصوص راهکاری برای افزایش مقاومت و دوام ساختمان های مسکونی، اظهار کرد: در بازار امروز، ساختمان به عنوان یک کالا و بحث تجاری مطرح است و گاهی ساختمانی زودتر از موعد مقرر تخریب می شود که یکی از دلایل آن تجاری بودن و سودآوری است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر توجه به دوام بتن بیشتر شده و اگر بر دوام مصالح تمرکز کنیم، می توانیم عمر ساختمان های مسکونی را به بالای ۵۰ سال افزایش دهیم.

عسکری برگزاری همایش های علمی در حوزه ساخت و ساز را عامل افزایش آگاهی به دست اندرکاران ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر توجه دوام سازه بیشتر از تمرکز بر افزایش مقاومت سازه است.

همچنین رییس بنیاد بتن ایران نمایندگی استان اصفهان نیز در این برنامه برگزاری همایش های علمی در این حوزه را راهی برای افزایش شناخت تکنولوژی های روز در خصوص بتن و روش های جدید در تولید سازه های بتنی عنوان کرد و گفت: هرچه این شناخت بیشتر شود، نقش مهمی در دوام و پایداری سازه های بتنی دارد.

امیرحسین غفاری با تاکید بر اینکه انجمن بتن ایران نقش علمی در این زمینه دارد، گفت: نیازمند حمایت از سازمان نظام مهندسی هستیم تا بتوانیم با برگزاری همایش های علمی تخصصی رویکرد بالایی در رسیدن به مقاومت بتن را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به کمک همایش های علمی آگاهی مهندسان به روز می شود و هرچه این همایش ها بیشتر شود برای کشور و شهر رویکرد بهتری به دنبال خواهد داشت.

غفاری تصریح کرد: دوام سازه‌های بتنی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار پایین است و در حال حاضر تنها به آزمایش های ابتدایی بسنده کرده ایم که با توجه به تمرکز بر حفظ محیط زیست بهتر است با برگزاری همایش های متوالی از جدیدترین دستاوردها آگاه شویم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.