صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / توسعه هدست واقعیت مجازی با وضوح چشم انسان
توسعه هدست واقعیت مجازی با وضوح چشم انسان

توسعه هدست واقعیت مجازی با وضوح چشم انسان

یک استارت‌آپ فنلاندی اخیرا از هدست واقعیت مجازی هیجان انگیز خود که کاربران را قادر می‌سازد تا جهان را با وضوح و کیفیتی همانند وضوح چشم انسان ببینند، رونمایی کرد.

هدست واقعیت مجازی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از دیلی میل، یک استارت آپ فنلاندی یک هدست واقعیت مجازی دارای وضوح بسیار پیچیده توسعه داده است که کاربران با استفاده از هدست مذکور می‌توانند جهان را با وضوح چشم انسان مشاهده کنند.

هدست یاد شده “VR-۱, Varjo” نام دارد و روز گذشته و با هدف آوردن پیشرفت عظیم فناوری واقعیت مجازی در بخش‌های هوافضا و خودرو توسط شرکت “Varjo ” رونمایی شد.

قیمت این هدست   ۵,۹۹۵ دلار و دارای طراحی منحصر به فردی است و از آن می‌توان در معماری، مهندسی و ساخت و ساز استفاده نمود. “Varjo VR-۱” تنها دستگاه واقعیت مجازی در جهان است که دارای وضوحی همانند وضوح چشم انسان است.

هدست مذکور دارای وضوح بیش از ۶۰ پیکسل در هر درجه است. اساسا پیکسل‌ها خیلی کوچک هستند که عملا به چشم انسان غیرقابل مشاهده هستند.

این هدست دارای “نمایشگر بیونیک”(Bionic display) است که صفحه نمایش میکرو ال.ای.دی آن  ۱,۰۸۰* ۱,۹۲۰ با تراکم ۳۰۰۰ پیکسل در هر اینچ است.

یکی دیگر از صفحه نمایش‌های بیرونی آن نیز صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن  ۱,۶۰۰*۱,۴۴۰ است.

به گفته‌ شرکت “Varjo” هنگامیکه کاربر این هدست را بر روی صورت خود قرار می‌دهد، می‌تواند محیط اطراف خود را با کیفیت و با وضوح بالا ببینند به گونه‌ای که هر جزییات، شکل، “خط کناره نما”(contour)، متن و سطح یک جسم با کیفیت بسیار بالا دیده می‌شود.

هدست مذکور همچنین دارای فناوری ردیابی چشم ۲۰/۲۰ است که این فناوری توسط مهندسان شرکت Varjo طراحی شده است. فناوری مذکور پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین فناوری ردیابی چشم است که تاکنون بر روی یک هدست تعبیه شده است.

نکته قابل توجه این است که شرکت Varjo برای توسعه این هدست با شرکت‌هایی مانند “ایرباس”، “آئودی”، “ساب”، “فولکس‌واگن” و “ولوو” همکاری کرده است.

هدست” VR-۱” برای صنایع تجاری و برای استفاده  معماران، طراحان و خلبانان طراحی شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.