صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تمام ایتام نیازمند کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت

تمام ایتام نیازمند کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تقریباً هیچ یتیمی وجود ندارد که تحت پوشش کمیته امداد نباشد و در حال حاضر ۳۰۰ هزار مددجو در دو طرح اکرام ایتام و محسنین تحت پوشش قرار دارند.

با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) چند سالی است به سمت ایجاد مراکز نیکوکاری در سراسر کشور پیش می‌رود اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۶۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور ایجاد شده که که ۴۵ درصد فضای کشور را به صورت بالقوه پوشش می‌دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، این مقام مسئول در کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: براین اساس، در آینده نزدیک این مردم هستند که از طریق شبکه‌های نیکوکاری، به جامعه هدف کمیته امداد و هم‌نوعان خود خدمت و کمک می‌کنند. همین اتفاق در حوزه زکات جاری است؛ ما قبلا در ارتباط با بحث زکات، حوزه اجرایی داشتیم اما الان فقط یک دبیرخانه داریم و بحث جمع‌آوری زکات و کمک به مستمندان تبدیل به یک حوزه فراگیر شده است. بر این اساس، تمام حوزه‌های دولتی و غیردولتی با مدیریت مردمی در سطح روستاها در حال انجام این فریضه واجب هستند.

عسگریان در ادامه با بیان اینکه هیچ یتیم نیازمندی وجود ندارد که تحت پوشش کمیته امداد نباشد گفت: تمام حواس ما جمع است که از طرق مختلف، یتیمی از فضای خیر و احسان در کمیته امداد امام خمینی (ره) بی‌بهره نباشد. البته امکان دارد یک لکه‌هایی وجود داشته باشد که نیازمند گزارش‌های مردمی در این زمینه هستیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار حامی در دو طرح اکرام ایتام و محسنین ( کودکان بد سرپرست) داریم که ظرفیت فوق‌العاده‌ و آنلاین است و حامیان، به روز با افراد تحت حمایت خود در ارتباط هستند.

عسگریان با بیان اینکه ۳۰۰ هزار مددجو در دو حوزه اکرام ایتام و محسنین تحت پوشش و حمایت قرار دارند درباره تعامل با خیریه‌ها و موسسات خیریه، گفت: ما خیریه‌ها را رقیب خود نمی‌دانیم. در حال حاضر رویکرد اساسی کمیته امداد در حوزه خیر و احسان، کمک کردن به مردم به عنوان یک ناظر و سیاستگذار است تا خود مردم وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: در این راستا در حال فراهم کردن تمام زیرساخت‌های لازم هستیم. نخست اینکه خیریه‌های اساسی را بازشناسایی کردیم تا در آینده بتوانیم قدرت‌مان را با هم هم‌افزایی کنیم. دوم اینکه سعی می‌کنیم به خیریه‌ها فضا بدهیم تا به صورت تخصصی وارد میدان شوند. سوم اینکه کمیته امداد از طریق شبکه و درگاه‌هایی که تولید می‌شود به خیریه‌ها پاسخگو خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.