صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / تاکید سفیر ایران در ترکمنستان بر لزوم توجه بیشتر به رابطه دو کشور
تاکید سفیر ایران در ترکمنستان بر لزوم توجه بیشتر به رابطه دو کشور

تاکید سفیر ایران در ترکمنستان بر لزوم توجه بیشتر به رابطه دو کشور

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: مسیر گردشگری سلامت کشور ترکمنستان، از ایران به هندوستان تغییر یافته است.

سفیر ایران در ترکمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، سفیر ایران در ترکمنستان همچنین در نشست کارگروه آموزشی و فرهنگی که در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد، گفت: وجود سدهای مشترک در مرز ایران با ترکمنستان نشان از اعتماد میان این دو کشور به یکدیگر است.

احمدی با بیان اینکه وجود برخی از مشکلات میان دو کشور مذکور ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و در حال حاضر کشور ترکمنستان با تحریم‌های آمریکا هماهنگی ندارد، تاکید کرد: کشور ترکمنستان همیشه ما را درک کرده است و ایران اولین کشوری بوده است که ترکمنستان را به رسمیت شناخته و اولین سفارتخانه‌ای بوده‌ایم که در آن کشور راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک میان ایران و ترکمنستان وجود دارد، ادامه داد: سدهای مشترکی میان دو کشور موجود است که نشانه اعتماد بین دو کشور است و بایدتلاش کنیم تا ارتباطات را بیش از پیش گسترش دهیم.

احمدی در ادامه با بیان اینکه در حوزه‌های علمی نیز میان دو کشور زمینه‌های فعالیت زیادی وجود دارد، توضیح داد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی حرف‌های زیادی برای گفتن در آن کشور دارد و باید ارتباطات لازم به منظور انجام فعالیت این مجموعه علمی و آموزشی برقرار شود.

سفیر ایران در ترکمنستان با تاکید بر اینکه پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تصریح کرد: ترکمنستانی‌ها می‌خواهند به صورت جهشی حرکت کنند و تمام تلاش آنها بر این است تا از انزوا خارج شوند در نتیجه این حوزه می‌تواند در آن کشور اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ترکمنستان دارای ذخایر خوبی گاز است در نتیجه پول کافی در آن کشور برای انجام فعالیت وجود دارد، گفت: ترکمنستان حدود ۴۰ هزار دانشجو را به خارج از کشور خود فرستاده است که از این تعداد ۲۵ هزار دانشجو در روسیه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.