صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / البرادعی: سیسی مثل همتای موریتانیایی‌اش با اصلاح قانون اساسی مخالفت کند
البرادعی: سیسی مثل همتای موریتانیایی‌اش با اصلاح قانون اساسی مخالفت کند

البرادعی: سیسی مثل همتای موریتانیایی‌اش با اصلاح قانون اساسی مخالفت کند

سیاستمدار مصری و رئیس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رئیس جمهوری کشورش خواست تا در خصوص اصلاحات انجام شده قانون اساسی از همتای موریتانیایی‌اش پیروی کند.

البرادعی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد البرادعی، سیاستمدار مصری و رئیس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر باید همانگونه که محمد ولد عبدالعزیز، همتای موریتانیایی‌اش با اصلاحات قانون اساسی مخالفت کرد، عمل کند.

بنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، البرادعی در ادامه افزود: رئیس جمهوری مصر اگر که می‌خواهد کاملا طبق تاکیداتش مبنی بر دست به دست شدن قدرت عمل کند، باید آن را نپذیرد در مصر جایی برای دیکتاتور نیست و این یکی از دستاوردهای انقلاب، قانون اساسی و قانون است و همچنین او باید اگر که خواهان دور نگه داشتن کشور از اختلاف بیشتر است،‌ این کار را بکند.

البرادعی در دوره عدلی منصور در سال ۲۰۱۳ در پست معاون رئیس جمهوری مشغول به کار بود و یکی از مهم‌ترین چهره‌های سرشناس انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ میلادی مصر بود.

پارلمان مصر روز پنج‌شنبه (۲۵ بهمن ماه) با اکثریت قاطع با اصلاح قانون اساسی موافقت کرد.

از جمله بندهای پیشنهادی اصلاح قانون اساسی مصر تمدید مدت ریاست جمهوری از چهار سال به شش سال است که بنا به گفته مخالفان این کشور هدف از اجرای این اصلاحات باقی ماندن عبدالفتاح سیسی، در پست ریاست جمهوری و لغو ممنوعیت نامزدی رئیس‌جمهوری کنونی برای دوره‌های جدید است.

ریاست جمهوری مصر تا روز سه‌شنبه درباره اصلاحات قانون اساسی هیچ واکنشی نشان نداد.

در اواسط ژانویه گذشته رئیس جمهور موریتانی در بیانیه‌ای خواستار توقف تمامی طرح‌های درخواست اصلاح قانون اساسی در کشورش شد.

دور دوم ریاست جمهوری ولد عبدالعزیز در اواسط ۲۰۱۹ پایان می‌یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.