صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / اختلافات سیاسی و جناحی؛ سمی برای گام دوم انقلاب
اختلافات سیاسی و جناحی؛ سمی برای گام دوم انقلاب

اختلافات سیاسی و جناحی؛ سمی برای گام دوم انقلاب

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اختلافات سیاسی و جناحی سمی برای گام دوم انقلاب محسوب می‌شوند، گفت: نخبگان و صاحبنظران باید بتوانند در انتقال مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم به آحاد ملت بکوشند و با برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی و به ویژه به صورت عملیاتی، این مهم را برای مردم الگو قرار دهند.

بیانیه رهبری

حجت‌الاسلام سعید صفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در تشریح وضعیت کنونی کشور، اظهار کرد: در این برهه از زمان، دشمنان انقلاب شدیدترین فشارها را به کشور وارد می‌کنند و با اعمال تحریم‌هایی، ازجمله در زمینه دارویی که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده، تمام قدرت خود را به کار بسته‌اند که جلوی قدرت و اقتدار نظام اسلامی را بگیرند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر امروز به عینه شاهدیم که آمریکا اقتدار و قدرت گذشته را ندارد و نه تنها توان خود را در اعمال نفوذ و قدرت به دیگر کشورها از دست داده بلکه در اداره امور داخلی خود نیز عاجز است که اختلافات عمیق میان رئیس جمهمور و کنگره نمونه بارز این افول و ناتوانی است.

حجت‌الاسلام صفی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان «گام دوم انقلاب»، تصریح کرد: این بیانیه اقتدار انقلاب اسلامی را در چهل سالگی شکل‌گیری‌اش تثبیت می‌کند و بیانگر افق دید وسیع رهبری است که در بیاناتشان اشاره داشتند تا ۱۰۰ سال آینده را با توجه به تحلیل و رویدادهای حال حاضر می‌بینند و پیش‌بینی می‌کنند.

این کارشناس مذهبی در استان با بیان اینکه بیانیه «گام دوم» حاوی پیام‌هایی برای داخل و خارج کشور است، گفت: پیام این بیانیه برای داخل کشور این است که باید دست از بازی‌های حزبی و سیاسی برداشت و کشور را به سمت اقتدار هر چه بیشتر و وحدت ملی رهنمون کرد و از دیدگاه مقام معظم رهبری همه و همه باید بدانند که ما دشمنان قسم خورده‌ای داریم و برای مقابله با آن‌ها باید شبانه‌روز کار کنیم.

وی با اشاره به پیام این بیانیه برای خارج از کشور، بیان کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب تا دیروز گزینه‌های روز میز را مطرح می‌کردند اما باید بدانند که ملت ایران امسال چهل سالگی انقلاب را جشن گرفت، آن‌ها باید دست از دشمنی و جنایت بردارند چرا که این انقلاب هرگز عقب نمی‌نشیند و همچنان ایستادگی می‌کند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به تأکید ویژه رهبری بر نیروی جوانان انقلابی و اسلامی، اضافه کرد: با نگاهی به تاریخ شکل‌گیری و نیز سال‌های نخست استقرار انقلاب، می‌توان به نقش اساسی بنیادین جوانان پی برد که توانستند در مقابل دشمن بایستند و انقلاب نوپای اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانند، ضمن اینکه همین جوان‌ها ۸ سال در برابر تجاوز دشمن به خاک سرزمین اسلامی ایستادگی و جانفشانی کردند.

وی افزود: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری با تکیه بر جوانان، انقلاب را به این اقتدار و صلابت رساندند و همین جوانان چشم امید انقلابند و آینده انقلاب نیز به دست همین نیروی جوان انقلابی و اسلامی به روشنی رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام صفی با تأکید بر اینکه متأسفانه این جوانان مؤمن و انقلابی گاهاً مورد بی‌مهری واقع می‌شوند، افزود: شایسته است که همه قوا و ارگان‌ها به نیروی این جوانان تکیه کنند چراکه راه برون‌رفت از مشکلات کنونی همین است، ضمن اینکه تأکید رهبری نیز بر استفاده از نیروی جوان مؤمن و انقلابی برای سوق دادن انقلاب به سمت قله‌های پیشرفت است.

وی در تشریح چشم‌انداز انقلاب با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری تأکید کرد: گذشته ۴۰ ساله انقلاب نشان می‌دهد که خداوند همواره به تمام وعده‌هایش عمل کرده و باید همین دیدگاه را در مورد آینده انقلاب نیز داشته باشیم.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ادامه داد: خداوند متعال این انقلاب را همواره یاری می‌کند و شرط این یاری استقامت همگان در راه حق است، چرا که وعده الهی بر این اصل استوار است که اگر مؤمنان در راه حق استقامت کنند، همواره یاری خداوند را دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام صفی با اشاره به جنگ خندق (احزاب) در صدر اسلام، گفت: در این پیکار، کل ایمان در برابر کل شرک قرار گرفت و امروزه نیز شاهد همین وضعیت هستیم چرا که انقلاب اسلامی به مدد استقامت همگان و در حالی که کوره امتحان الهی داغ شده و جان‌ها به لب رسیده، وعده یاری خداوند در مورد جامعه اسلامی تحقق یافته و می‌یابد.

این کارشناس دینی استان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با علمای مباحث نوین اسلامی، بیان کرد: در این دیدار رهبری به چند نکته اشاره داشتند که محتوای بیانیه ایشان با عنوان «گام دوم» در راستای طرح همین نکات مهم بوده است.

وی با اشاره به نکات مهم مدنظر رهبری در این دیدار، گفت: ۴ موضوع مطرح شده نخست آنکه تمدن نوین ما برای کل بشریت است و نه فقط مسلمانان؛ دوم، هر کسی در هر جایگاه و موقعیتی باید خودش را مسئول تمدن‌سازی بداند؛ موضوع سوم بر تمدن‌سازی به صورت عملی تأکید دارد و نکته چهارم به این قرار است که باید تمدن را به مردم و به زبان خودشان معرفی کرد و در آنها انگیزه بر مبنای توحید و عبودیت آفرید.

حجت‌الاسلام صفی با اشاره به مراحل مختلف تمدن نوین اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری مباحث را با در نظر داشتن دیدگاه تمدنی و تمدن نوین اسلامی نگاه می‌کنند و برای نائل شدن به این تمدن باید مراحلی را طی کرد که عبارتند از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی.

وی با بیان اینکه تمدن سازی اصول و شرایطی دارد، تأکید کرد: مهم‌ترین شرط تمدن‌سازی حرکت به سمت پیشرفت علم و دانایی است و فرماندهی این حرکت نیز بر عهده رهبر معظم انقلاب است و آحاد ملت به ویژه جوانان و انسان‌های متدین، انقلابی و نخبه در این پیشبرد این حرکت سهیمند.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه مشکل بزرگ جامعه امروز ما نبود دید جامع و کامل به مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … در نزد مردم است، افزود: برای جامع کردن نگاه و تفکر مردم، نخبگان نقش اساسی بر عهده دارند که می‌توانند منویات رهبری را در گذار از نظام اسلامی به دولت اسلامی، به مردم تفهیم کنند.

وی با بیان اینکه اختلافات سیاسی و جناحی سمی برای گام دوم انقلاب محسوب می‌شوند، بیان کرد: نخبگان و صاحبنظران باید بتوانند در انتقال مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم به آحاد ملت بکوشند و با برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی و به ویژه به صورت عملیاتی، این مهم را برای مردم الگو قرار دهند.

حجت‌الاسلام صفی خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها، علمای دین، معلمان و اساتید دانشگاه، نخبگان جامعه و نهادهایی چون حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف بلند گام دوم انقلاب حیاتی است و به ویژه نباید از نقش تأثیرگذار فضای مجازی چشم‌پوشی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.