صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اتحادیه اروپا به افغانستان در مورد پولشویی هشدار داد
اتحادیه اروپا به افغانستان در مورد پولشویی هشدار داد

اتحادیه اروپا به افغانستان در مورد پولشویی هشدار داد

وزارت خارجه افغانستان از دریافت هشدار اتحادیه اروپا مبنی بر قرار گرفتن در فهرست کشورهایی با خطر بالای پولشویی خبر داده است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد، قرار گرفتن در این فهرست، اقتصاد این کشور را با خطرات جدی روبه‌رو نمی‌کند. صبغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که هشدار اتحادیه اروپا به حکومت افغانستان رسیده و وزارت‌ خارجه این موضوع را به بانک مرکزی ارجاع داده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا فهرست ۲۳ کشوری که در معرض خطر بالای پولشویی هستند، منتشر کرده است. معیارهایی که منجر به قرار گرفتن این کشورها در فهرست شده، «نقص در استراتژی آن‌ها در مبارزه با پولشویی» و «تأمین مالی تروریسم» است.

این پیشنهاد کمیسیون اروپا، باید به تصویب پارلمان و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا برسد.

بانک مرکزی افغانستان با بیان این که در حال بررسی هشدار اتحادیه اروپا است، اعلام کرده که قرار گرفتن افغانستان در این فهرست، خطرات جدی را متوجه اقتصاد این کشور نمی‌کند.

بانک مرکزی افغانستان به دنبال آن است که برای جلوگیری از وارد شدن پول‌های سیاه در چرخه اقتصادی و مالی، موانع بیشتری ایجاد می‌کند.

قرار گرفتن نام کشوری در این فهرست به معنای تحریم بانکی آن کشور نیست بلکه بانک‌های اتحادیه اروپا صرفا موظف می‌شوند نظارت بیشتری در مورد معاملات مالی با بانک‌های کشورهایی که در این فهرست قرار دارند، انجام دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.