صفحه اصلی / اصناف / برندها / نگاهی به بنز cls 350؛ دلربای آلمانی در خیابانهای تهران
نگاهی به بنز cls 350؛ دلربای آلمانی در خیابانهای تهران

نگاهی به بنز cls 350؛ دلربای آلمانی در خیابانهای تهران

مرسدس بنزCLS در اولین حضور خود انقلابی در صنعت خودرو ایجاد کرد. یک سدان کوپه با چهار در مفهوم جدیدی بود که توجه بسیاری از طرفداران بنز را جلب کرد و بحث‎های زیادی نیز پیرامون این نوآوری جدید بنز بود. کم کم با دیده شدن و بیشتر شدن فروش بنزCLS350 بین طرفداران مرسدس بنز بحث‎هایی شکل گرفت. تعدادی از علاقه‎مندان به استایل کوپه فضای داخل کابین و سقف این خودرو را به همین شکل می‌پسندیدند اما خانواده‎های پرجمعیت فضای داخلی این سدان چهار در را برای نیازهای خود بسیار کوچک و محدود می‌دیدند. اما در کل هیچ کس نمی‌توانست منکر راحتی بیش از حد کابین این خودرو و عملکرد بسیار قوی موتور بنزCSL350 شود.

این خودرو از سال ۲۰۰۴ در خط تولید بنز قرار گرفت و تا کنون تولید آن نیز ادامه دارد. مدل‎هایی که از بنزCLS350 در بازار ایران موجود است بیشتر مربوط به سال‎های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ می‌باشد. خرید و فروش بنزCLS 350 دست دوم هنوز در بازار خودروی ایران ادامه دارد؛ زیرا این خودرو به قدری قدرتمند و جذاب وارد بازار شد که حتی نمونه‎های دست دوم آن نیز ارزش خرید دارند و با خرید بنزCLS350 کارکرده نیز می‌توانید لذت رانندگی با یک بنز سرحال و خشن را تجربه کنید. در ادامه به بررسی بیشتر این دلربای آلمانی می‌پردازیم.

طراحی بدنه انقلابی بنزCSL350 2005-2010

همان‎طور که گفته شد مرسدس بنز با ارائه این خودرو به صورت یک کوپه چهار در بحث‎های زیادی را ایجاد کرد که نتیجه آن هم اکنون در بازار خودرو و تولید انواع کوپه‎های چهار در مشهود است. طراحی بدنه اسپرت با سقف کوتاه، رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی، چراغ‎های LED اتولایت و چراغ‎های زنون ظاهری بسیار لوکس و مدرن به این خودرو داده است. چراغ‎های جلو دارای سیستم تنظیم خودکار جهت نور در پیچ ها نیز می‌باشند. مرسدس بنز برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر برای این مدل کوپه، از همه تکنولوژی‎های خود در این خودرو استفاده کرده است. به همین دلیل حتی در نگاه اول متوجه مدرن بودن و جلوتر از زمان بودن این طراحی خواهید شد. بنابراین اگر طرفدار خودروهای کوپه هستید، خرید بنزCLS350 به عنوان یک کوپه چهار در با فضای بیشتر و نیز طراحی مدرن‎تر چیزی فراتر از نیاز و خواسته شما را برآورده می‌کند.

طراحی داخل کابین بنزCLS350

طراحی داخل کابین بنزCLS350 حالت تجملاتی و لوکس خود را حفظ کرده است. هر چند اکنون این مدل دکمه‎ها روی فرمان قدیمی ‌به نظر می‌آید، اما این طراحی برای سال ۲۰۱۰ بسیار جذاب و اغوا کننده بود. استفاده از ترکیب چوب و چرم در کابین و دو رنگ بودن داشبورد زیبایی بیشتری را به فضای داخلی بنزCLS350 می‌داد. گذشته از زیبایی، امکانات کاربردی فراوانی نیز در داخل این کابین برای راحتی بیشتر راننده و سرنشینان فراهم شده است. از جمله این امکانات می‌توان به سنسور پارک، کروز   کنترل هوشمند، سنسور باران، پشت سری های فعال صندلی های عقب در هنگام تصادف، تنظیم برقی صندلی‎ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، گرمکن و سردکن صندلی‎ها به صورت سفارشی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، ایموبلایزر، سیستم باز کردن قفل و استارت بدون کلید و بسیاری از آپشن‎هایی که رانندگی با این خودروی انقلابی را جذاب‎تر و راحت‎تر می‌کند.

علاوه بر این‎ها، سیستم تعلیق بسیار نرمی‌ که بنزCLS350 ارائه می‌دهد و نیز کابین آرام و بدون صدای آن، رانندگی در مسیر های سخت و پر پیچ و خم را آسان‎تر و لذت بخش‎تر می‌کند. از نظر ایمنی نیز بنزCLS350 توانسته ۵ ستاره کامل را ازEuro NACP دریافت کند. بنابراین با خرید بنزCLS350 تجربه یک رانندگی بدون دردسر و آسوده را در سفر‎های طولانی خود خواهید داشت.

عملکرد موتور بنزCLS350

بنزCLS350 با موتور ۳٫۵ لیتری ۶سیلندر خود همراه با یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته، توانایی تولید نیرویی معادل ۲۹۲ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتون متر را دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۶٫۷ ثانیه و بیشینه سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد. این عملکرد برای یک موتور بنزینی فوق‎العاده است. یکی از دلایل بالا بودن میزان خرید و فروش بنزCLS350 در سال‎های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ شتاب سریع این خودرو نسبت به وزن آن بود.

قیمت بنزCLS350 کارکرده هم اکنون در بازار خودرو مبلغی حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون می‌باشد. این اختلاف قیمت به دلیل آپشن‎های متفاوتی است که ممکن است به صورت سفارشی بر روی برخی از این خودروها نصب شده باشد. اما شما با مبلغی حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون نیز می‌توانید صاحب یک بنزCLS 2008 لوکس شوید.

منبع : ویرلن

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.