صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فشار عربستان و امارات بر تونس و الجزایر برای موافقت با عبور هواپیمای نتانیاهو
فشار عربستان و امارات بر تونس و الجزایر برای موافقت با عبور هواپیمای نتانیاهو

فشار عربستان و امارات بر تونس و الجزایر برای موافقت با عبور هواپیمای نتانیاهو

تلویزیون رژیم صهیونیستی افشا کرد، عربستان و امارات و چند کشور دیگر، دولتهای تونس و الجزایر را تحت فشار گذاشتند تا به هواپیمای نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجازه عبور از حریم هوایی خود را جهت سفر به مراکش بدهند.

هواپیمای اسرایئلی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد، مسئولان تونس و الجزایر به هواپیمای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به مراکش، اجازه عبور از حریم هوایی خود را نمی‌دهند.

بر اساس گزارش تلویزیون اسرائیل، در این راستا چند کشور شامل فرانسه، آمریکا، عربستان و امارات در حمایت از نتانیاهو، مسئولان کشورهای تونس و الجزایر را تحت فشار گذاشته‌اند.

این شبکه عبری‌زبان گزارش داده، انتظار می‌رفت نتانیاهو مارس آتی به مراکش سفر کند اما رباط خواستار تسریع در انجام این سفر شده است.

طبق گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل، فرانسه به تونس و الجزایر پیشنهاد داد، یک فروند هواپیمای مراکشی جهت انتقال بدون جلب توجه نتانیاهو از طریق حریم هوایی آنها فرستاده شود اما این دو دولت این پیشنهاد را نپذیرفتند و در ادامه به مسئولان هواپیمایی اسپانیا اعلام شده که هواپیمای حامل مقامهای اسرائیلی در مسیر پرواز خود به مراکش از جنوب این کشور عبور خواهد کرد. علاوه بر این، یک هیات امنیتی اسرائیلی ۱۵ ژانویه از فرودگاهی واقع در جنوب اسپانیا جهت انجام کارهای امنیتی بازدید کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.