صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفر نماینده کره شمالی به ویتنام در آستانه نشست ترامپ و اون
سفر نماینده کره شمالی به ویتنام در آستانه نشست ترامپ و اون

سفر نماینده کره شمالی به ویتنام در آستانه نشست ترامپ و اون

در آستانه‌ برگزاری دومین نشست میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی، نماینده‌ ویژه کره شمالی در امور آمریکا به ویتنام می‌رود. وی همچنین امروز سه‌شنبه در مسیر سفر به ویتنام وارد پکن شد.

چول نماینده کره‌شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد:‌کیم هیوک چول نماینده ویژه کره شمالی در امور آمریکا حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی وارد پکن شده و قرار است اواخر امروز سوار هواپیمایی به مقصد هانوی، پایتخت ویتنام شود.

سفر وی سه روز پس از آن صورت گرفت که کیم چانگ سان، رئیس دفتر دو فاکتوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای مذاکره در خصوص مسائل امنیتی و پروتکل‌های لازم با تیم آمریکایی در آستانه نشست ۲۷ تا ۲۸ فوریه (۸ تا ۹ اسفند ) وارد هانویی شده بود.

کیم هیوک چول و استفان بیگان، همتای آمریکایی‌اش اوایل ماه جاری میلادی مذاکرات سه روزه‌ای را در پیونگ یانگ برگزار کرده بودند که در جریان آن در خصوص مواضع هر دو طرف حول محور خلع تسلیحات اتمی در آستانه نشست رهبران امریکا و کره شمالی به مذاکره پرداختند.

بیگان اعلام کرده بود که مذاکرات سه روزه آنها مثمر ثمر بوده اما مذاکرات بیشتری در این زمینه لازم است.

بیگان گفت: ما الان و درآینده اقدامات زیادی داریم که باید با همکاری کره شمالی آنها را انجام دهیم. من مطمئنم که اگر هر دو طرف به تعهدات خود پایبند بمانند ما می‌توانیم به پیشرفت واقعی در این زمینه دست یابیم.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده مذاکرات صورت گرفته در جریان سفر بیگان به پیونگ یانگ، حول محور تعهدات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون به خلع تسلیحات کامل، اصلاح روابط آمریکا – کره شمالی و ایجاد یک صلح پایدار در شبه جزیره کره بوده است.

به طور ویژه مذاکرات در خصوص اعلام پایان رسمی جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی احتمالا یکی از موضوعات مذاکره بوده چرا که بیگان ماه گذشته اعلام کرد ترامپ برای پایان این جنگ آماده است.

الکس ونگ، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کره شمالی در حال حاضر در پایتخت ویتنام به سر می‌برد تا تدارکات لازم برای این نشست را آماده کند.

انتظار می‌رود بیگان نیز به زودی از واشنگتن به هانوی سفر کند تا مذاکرات با کیم هیوک چول را از سر گیرد.

کارشناسان معتقدند برگزاری دومین نشست برای دستیابی به پیشرفت ملموس در خصوص خلع تسلیحات اتمی پیونگ یانگ لازم و ضروری است، آن هم در صورتی که بخواهیم از تعلیق این مذاکرات و بی‌نتیجه ماندن آنها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.