صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دیپلماسی علمی،راهکار برون رفت از جنگ اقتصادی علیه کشور
دیپلماسی علمی،راهکار برون رفت از جنگ اقتصادی علیه کشور

رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد

دیپلماسی علمی،راهکار برون رفت از جنگ اقتصادی علیه کشور

رئیس دانشگاه علم و صنعت دیپلماسی علمی را مهمترین راهکار برای برون رفت از جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران دانست و گفت: در صورتیکه مشکلات بودجه‌ای این فعالیت‌ها رفع شوند، می‌توان از آن به عنوان راهکاری جدی برای رفع بحران اقتصادی کشور نام برد.

دیپلماسی علمی

دکتر جبارعلی ذاکری، ضمن بیان این مطلب به برنامه‌های بین‌المللی دانشگاه علم و صنعت برای سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من در سال پیش رو، اگر نگاه اصولی به دانشگاه‌ها صورت بگیرد این مراکز می‌توانند در روابط بین‌المللی نقش آفرینی بسیار مؤثرتری ایفا کنند، بر این اساس اگر توجه جدی در استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی صورت بگیرد، سال آینده دیپلماسی علمی فعال‌تری خواهیم داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که دیپلماسی علمی دانشگاه‌های ما فعال‌تر باشد، می‌توانیم در تغییر وضعیت فعلی کشور که می‌توان از آن به عنوان جنگ اقتصادی یاد کرد، مؤثر باشیم و راهکارهای برون رفت از این وضعیت را از درون دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیابیم. بنابراین پیش بینی می‌کنم که این نقش آفرینی در سال آینده به خوبی صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین در خصوص چالش‌های پیش روی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها نیز گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز همانند سایر مراکز کشور، با چالش “کمبود بودجه” مواجه هستند و این چالش در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی بسیار بارزتر است. با توجه به اینکه در روزهای تدوین بودجه سال آینده هستیم امیدواریم نمایندگان مجلس وضعیت بهتری برای بودجه سال آینده این مراکز لحاظ کنند.

دکتر ذاکری همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر محدودیت‌های ما برای توسعه فعالیت‌های علمی با کشورهایی که ارتباطات سیاسی خوبی داریم در زمینه‌های تعامل، رفت و آمدهای علمی کمتر است، اما بیشترین مشکلی که ما آن مواجه هستیم در حوزه انتقال ارز و تبادلات مالی است که این مشکل نیز با توجه به حجم مبادلات ارزی دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های خارجی قابل حل می‌باشد؛ همچنان که تاکنون نیز توانستیم این مشکلات را رفع کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.