صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / دانشگاه‌ها باید به سمت تولید محصولات دانش بنیان سوق یابند
دانشگاه‌ها باید به سمت تولید محصولات دانش بنیان سوق یابند

ستاری خبر داد:

دانشگاه‌ها باید به سمت تولید محصولات دانش بنیان سوق یابند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از افزایش بودجه حوزه علم و فناوری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خلاق و کارآفرین خبر داد و گفت: دانشگاه ها باید به سمت تولید و عرضه محصولات دانش بنیان سوق یابند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از افزایش بودجه حوزه علم و فناوری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خلاق و کارآفرین خبر داد و گفت: دانشگاه ها باید به سمت تولید و عرضه محصولات دانش بنیان سوق یابند. سورنا ستاری در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهارداشت: هم اکنون از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان حمایت خوبی صورت گرفته است. این رویه همچنان ادامه می یابد.
وی بیان کرد: بودجه حوزه علم و فناوری نیز در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خلاق و کارآفرین افزایش یافته است به گونه‌ای که بودجه استان بوشهر سال آینده بیش از ۷۰ درصد نسبت به امسال رشد دارد. به گفته وی، با اقدام های انجام شده تحولات در حوزه علم و فناوری کشور و به ویژه استان بوشهر به عنوان یکی از پنج منطقه ویژه علم و فناوری کشور مشهود و این مهم در فضاهای دانشگاهی استان به خوبی متبلور شده است.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات استان بوشهر در همه عرصه‌ها باید با تلاش و برنامه‌ریزی جوانان در حوزه علم و فناوری برطرف شود، گفت: توسعه استان بوشهر توسعه ای دریا محور است که در ارتباط با عرصه دانش دریا و تولید محصولات دانش بنیان این حوزه افزایش خوبی رقم خورده است. ستاری افزود: استان بوشهر در عرصه توسعه کارآفرینی فناورانه رشد قابل توجهی پیدا کرده تا جایی که که صادرات این حوزه به ویژه در بخش آی تی محقق شده است. استان بوشهر در عرصه‌‌های مختلف نفت، گاز، شیلات و گردشگری دارای ظرفیت بالایی است که باید در عرصه ارزش افزوده صنعت نفت توجه بیشتری به آن شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.