صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / برگزاری دو رویداد بین المللی در موزه هنرهای معاصر اصفهان

/ دیپلماسی فرهنگی در مرکز توجه/

برگزاری دو رویداد بین المللی در موزه هنرهای معاصر اصفهان

دو رویداد بزرگ و جهانی برای بهبود وضعیت دیپلماسی فرهنگی پایان این هفته در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا خواهد شد.

مهدی تمیزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- در خصوص رویدادهای اوایل اسفند موزه هنرهای معاصر اصفهان، اظهار کرد: اوایل اسفند ماه یعنی پنجشنبه و جمعه دو رویداد بزرگ در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار خواهد شد که یکی از آنها برپایی نمایشگاه هنرمند چاپ دست آلمانی “گونتر اوکر” است که در گالری شماره سه و یک موزه به نمایش در می‌آید.

وی با بیان اینکه دیپلماسی فرهنگی یکی از موضوعات مهم اصفهان است و باید به آن توجه جدی کرد، افزود: ۱۰ میهمان ویژه از طرف “کیوریتور آلمانی” به اصفهان سفر خواهند کرد و هنرمندان زیادی از سراسر کشور به خصوص از تهران برای افتتاحیه این نمایشگاه بزرگ به شهر اصفهان سفر می‌کنند.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه داد: نام نمایشگاه این هنرمند آلمانی “کرنش به حافظ” است که در خصوص آثاری از ایشان است که برای معرفی حافظ خلق شده است. “گونتر اوکر” پس از گوته یکی از معدود شخصیت‌های اروپایی به حساب می‌آید که حافظ را به جهانیان معرفی کرده است.

تمیزی تصریح کرد: در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر اصفهان آثاری از اوکر به نمایش درخواهد آمد که تاکنون در ایران نمایش داده نشده است.

وی تاکید کرد: در کنار نمایشگاه “کرنش به حافظ” سه هنرمند مجسمه ساز نیز آثار خود را برای استقبال از نمایشگاه این هنرمند آلمانی به نمایش در می‌آورند، علی محبوبی صوفی از اصفهان، محمدحسین عماد از تهران و مهسا کریمی زاده از شیراز سه مجسمه خود را در نمایشگاه به نمایش درخواهند آورد.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان به رویداد دیگری در این موزه با عنوان “پروژه جهانی، انسان، هنر، کهکشان” اشاره کرد و گفت: پل ون هویدانک مجسمه‌ساز بلژیکی است که یک مجسمه ۸٫۵ سانتی‌متری آلومینیومی از یک فضانورد در یک لباس فضایی ساخته است، این مجسمه یادبودی است از فضانوردانی که در پیشرفت اکتشافات فضایی جان خود را از دست داده اند و این تنها اثر هنری بر روی کره ماه است.

تمیزی افزود: پس از آن،  1970 مجسمه از روی آن ساخته شد که روز جمعه کیل برکونر رییس شرکت ART&CULTURE یکی از این مجسمه‌ها را به موزه هنرهای معاصر اصفهان تقدیم خواهد کرد و در خصوص این مجسمه و مجسمه ساز نیز سخنرانی می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، نمایشگاه “کرنش حافظ” پنجشنبه همین هفته ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ افتتاح خواهد شد و سخنرانی پیرامون مجسمه “پروژه جهانی انسان، هنر و کهکشان” ساعت ۱۷ در سالن کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.