صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / اعتبار صندوق کارآفرینی استان مرکزی در سال۹۸ بیش از ۲۳ میلیارد تومان است

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی استان مرکزی گفت

اعتبار صندوق کارآفرینی استان مرکزی در سال۹۸ بیش از ۲۳ میلیارد تومان است

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی استان مرکزی گفت: سهم صندوق کارآفرینی نسبت به سال گذشته افزایش یافته که سهم استان‌ها هم افزایش پیدا می‌کند، بنابراین در سال ۹۸ باید بار سنگین‌تری را بر دوش بکشیم و بحث پرداخت اعتباری ما بیشتر از ۲۳ میلیارد تومان است.

سیدعمادالدین هزاوه‌ای، با اشاره به افزایش سهم تسهیلات صندوق کارآفرینی اظهار داشت: با توجه به ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به بانک‌های عامل، سهم صندوق کارآفرینی نسبت به سال گذشته افزایش یافته که به طور طبیعی سهم استان‌ها هم افزایش پیدا می‌کند، بنابراین در سال ۹۸ باید بار سنگین‌تری را بر دوش بکشیم و یقینا بحث پرداخت اعتباری ما بیشتر از ۲۳ میلیارد است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی که توسط صندوق دنبال می‌شود، بحث روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول است، درحال حاضر سه روستا را به عنوان پایلوت معرفی کردیم که کار آنها شروع شده و شامل روستای آبگرم در شهرستان محلات، روستای زرنوشه در آشتیان به عنوان روستای بدون بیکار و روستای امیرآباد اراضی به عنوان هر روستا یک محصول می‌شوند.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی استان مرکزی تصریح کرد: چند روستا را هم شناسایی کردیم و درحال برنامه‌ریزی هستیم، در روستای بصری شازند بحث فرفوژه و مشتقات آن را داریم، همچنین روستای هزاوه در اراک را به منظور تولید شیره انگور و مشتقات آن دنبال می‌کنیم که در این زمینه با مطالعه‌ای که داشتیم در جشنواره انگور هزاوه ۴ میلیارد در بازده کوتاه سودآوری داشته است.

هزاوه‌ای بیان کرد: بنابراین روستای هزاوه ظرفیت خوبی دارد حتی پیشنهاد نمایشگاه دائمی به بخشدار مربوطه داده شده که مورد استقبال وی قرار گرفت و پای کار آمدند.

وی ادامه داد: روستای زرنوشه که اکنون داریم کار می‌کینم روستایی است که نه تنها بیکار ندارد حتی از روستاهای اطراف هم روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر برای کار به این روستا مراجعه می‌کنند، در روستای جیریا بحث تولید فرش و دستجرده بحث کارگاه یخچال‌سازی را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی استان مرکزی عنوان کرد: همچنین در بحث صنعت کفش امیرآباد و شیرین‌آباد در فراهان را داریم، در کمیجان روستای سمقاور را داریم که در بحث مبلمان و صنایع چوبی مطرح است، اینها را به عنوان هر روستا یک محصول در سال ۹۸ برنامه ریزی می‌کنیم که به نظر می‌رسد با این کارها تحول بزرگی در روستاها ایجاد شود و بحث همان مهاجرت معکوس در روستاها بتواند به خوبی انجام شود .

هزاوه‌ای اضافه کرد: زرنوشه جزو این روستاها نبود اما در سفری که معاون وزیر کار به استان داشتند و مصوبه‌ای که در شورای اداری فراهان داشتیم، این اجازه را به ما دادند که به روستای زرنوشه هم ورود کنیم، زیرا پرس‌کاری جزو رسته‌های مورد تأئید وزارت کار نبود و به همین دلیل نمی‌توانستیم به آن ورود کنیم که خوشبختانه با اجازه‌ای که داده شد توانستیم کار را در این روستا آغاز کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.