چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آغاز مانورهای نظامی در موریتانی با مشارکت ۳۳ کشور

آغاز مانورهای نظامی در موریتانی با مشارکت ۳۳ کشور

منابع آگاه از آغاز تمرینات نظامی آمریکا در آفریقا با مشارکت ۳۳ کشور اروپایی و آفریقایی در موریتانی خبر دادند.

به گزارش کسب و کار نیوز، منابع آگاه اعلام کردند که تمرین‌های نظامی بین‌المللی در منطقه ساحل موسوم به “فلینتلوک ۲۰۱۹” امروز (سه‌شنبه) با مشارکت ۳۳ کشور از جمله آمریکا و چند کشور اروپایی و آفریقایی در شهر “أطار” واقع در شمال موریتانی آغاز شد.

در همین راستا، یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که این تمرینات از بزرگترین مانورهایی است که هر سال توسط نیروهای نظامی آمریکا در یک کشور آفریقایی برگزار می‌شود و امسال نیز به طور همزمان و به مدت ۱۰ روز در موریتانی و بورکینافاسو برگزار می‌شود.

طبق این گزارش، هدف از برگزاری این تمرینات گسترش توان عملیاتی منطقه “ساحل” برای مقابله با تروریسم است. منطقه ساحل شامل چهار کشور موریتانی، بورکینافاسو، چاد، مالی و نیجر است.

در همین راستا، سرلشکر “محمد المختار ولد منی”، فرمانده یگان حفاظت از شهر أطار گفت که سازماندهی این تمرینات نظامی در موریتانی در سال ۲۰۱۹، امکان آموزش مشترک و تبادل دانش و تجربه را فراهم می‌کند.

وی افزود: تمرینات فلینتلوک مطمئناً پیوندهای همکاری، آشنایی و تبادل میان نیروهای ما و کشورهای دوست و مشارکت کننده در آن را تقویت می‌کند.

از سوی دیگر، “اعل زاید ولد أمبارک الخیر”، فرمانده نیروهای عملیات ویژه موریتانی نیز عنوان داشت که تمرینات مذکور چند ملیتی است و توسط نیروهای نظامی آمریکا سازماندهی می‌شود و یگان‌های نظامی از اسپانیا، ایتالیا و آمریکا در آن حضور دارند و با سه کادر از موریتانیا و یک کادر چادی دیگر همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: این تمرینات در پنج جبهه از جمله بورکینافاسو و شهر أطار موریتانی برگزار می‌شود و هدف از آن افزایش توان نظامی و عملیاتی و هماهنگی میان نیروها در منطقه ساحل برای مبارزه با تروریسم است.

در همین راستا، جک کولمن، سخنگوی فرماندهی مستقل نظامی آمریکا در افریقا (افریکوم) نیز تاکید کرد: جبهه شهر أطار بزرگ‌ترین جبهه اختصاص داده شده به تمرینات مذکور است که نیروهای نخبه‌ای از آمریکا و چند کشور دوست دیگر در آن حضور دارند. از طرف‌های شرکت‌کننده در این تمرینات تشکر و قدردانی می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که از تمرینات استفاده کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.