صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دستور بن سلمان برای آزادی حدود ۲۰۰۰ زندانی پاکستانی در عربستان
دستور بن سلمان برای آزادی حدود ۲۰۰۰ زندانی پاکستانی در عربستان

دستور بن سلمان برای آزادی حدود ۲۰۰۰ زندانی پاکستانی در عربستان

وزیر اطلاع رسانی پاکستان اعلام کرد که ولیعهد عربستان دستور آزادی حدود ۲۱۰۷ زندانی پاکستانی در زندان‌های سعودی را صادر کرده است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، فؤاد حسین، وزیر اطلاع رسانی پاکستان اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که عصر روز یکشنبه وارد پاکستان شد، بنا به درخواست عمران خان، نخست وزیر این کشور دستور داد که حدود ۲ هزار و ۱۰۷ هزار زندانی پاکستانی در زندان‌های سعودی هرچه‌سریع‌تر آزاد شوند.

ولیعهد عربستان به منظور انجام رایزنی‌ها با عارف علوی، رئیس جمهور، عمران خان، نخست وزیر پاکستان و ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش این کشور در خصوص روابط دوجانبه به اسلام آباد سفر کرده است.

از سوی دیگر، محمد بن سلمان در هنگام سفرش به پاکستان دستور تأسیس یک مرکز درمانی در استان خیبر پختونخوا واقع در شمال غربی این کشور داد و این مرکز نام “فرمان علی خان” را دارد.

رسانه‌های سعودی اعلام کردند که “ساخت این مرکز درمانی بر روابط برادرانه میان پاکستان و عربستان در تمامی سطوح” تاکید دارد.

در اواخر نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی شهر جده عربستان شاهد سیل‌های گسترده بود که منجر به کشته و زخمی شدن چندین تن شد و خسارت‌های مالی زیادی را دو روز قبل از عید قربان وارد کرد. همزمان با آن علی خان جان ۱۴ تن را از غرق شدن نجات داد و خودش در این راه قربانی شد.

علی خان در عربستان از احترام زیادی برخوردار است و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی یکی از خیابان‌های جده را به نام وی نامگذاری کرد.

از سوی دیگر، ولیعهد عربستان طی سخنرانی خود در اسلام آباد تاکید کرد که کشورش قادر به جذب ۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

وی در ادامه افزود: عربستان تمامی ملزومات اقتصادی و تاریخی را دارد تا به یک مقصد جهانی تبدیل شود و تلاش‌ها برای ساختن آینده‌ای بزرگ برای عربستان و پاکستان ادامه دارد.

ریاض و اسلام آباد عصر یکشنبه با حضور ولیعهد عربستان و نخست وزیر پاکستان هفت توافقنامه به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.