چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تولید پایدار گاز در نفت و گاز شرق
تولید پایدار گاز در نفت و گاز شرق

تولید پایدار گاز در نفت و گاز شرق

تولید پایدار گاز در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق ادامه دارد؛ شرکتی که افزون بر تامین نیاز نیروگاه نکا و پتروشیمی بجنورد، گاز مورد نیاز استان‎های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان را تامین می‎کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, علی صابری‌راد، رئیس اداره بهره‌برداری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با بیان این مطلب افزود: برداشت مستمر گاز از ۶۳ حلقه چاه فعال این شرکت در جریان است.
وی با بیان اینکه بخش عمده گاز این شرکت از میدان خانگیران تولید می‌شود، ادامه داد: منطقه عملیاتی خانگیران، تابستان‌هایی گرم و طاقت‌فرسا و زمستان‌هایی سرد و خشن دارد. دمای هوا در این منطقه در فصل تابستان تا ۵۰ درجه بالا می‌رود و دمای حدود منفی ۲۵ درجه نیز در زمستان‌های خانگیران ثبت شده است. بادهای تند توأم با توفان شن در تابستان و برف سنگین و کولاک شدید همراه با افت شدید دما و یخبندان در زمستان، شرایط سختی را بر کارکنان تحمیل می‌کند.
صابری‌راد با اشاره به برودت هوا و فراوانی بارش‌ برف در استان خراسان رضوی که به سفیدپوش شدن مناطق عملیاتی این شرکت منتهی شده است، ادامه داد: با وجود مشکلات آب و هوایی این مناطق، اما تولید بی‌وقفه ادامه دارد، به‌طوری که در ۹ ماه ابتدای امسال، روزانه به‌طور میانگین بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب گاز در این شرکت تولید شده است.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات برق به پاکستان ۳ برابر می‌شود/ امکان تبادل ۱۰۰۰ مگاواتی با روسیه

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.