صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / برگزاری کارگاه آموزش کنترل کیفی خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی
برگزاری کارگاه آموزش کنترل کیفی خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری کارگاه آموزش کنترل کیفی خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی

زاهدان_ برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان کنترل کیفی خرید گندم و دانه های روغنی و نحوه تشخیص و ارزیابی سن زدگی محموله های گندم تحویلی زارعین به مراکز خرید در سال ۹۷-۹۸ درمحل سالن کنفرانس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۱۱ تشکیل شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، اولین کارگاه آموزشی با عنوان کنترل کیفی خرید گندم و دانه های روغنی و نحوه تشخیص و ارزیابی سن زدگی محموله های گندم تحویلی زارعین به مراکز خرید، با حضور مدیرعامل ، مدیران نمایندگی های غله استان ، مباشرین خرید (همچون تعاون روستایی و عواملین خرید) با هدف ایجاد وحدت رویه در تشخیص و ارزیابی سن زدگی گندم تحویلی زارعین به مراکز خرید درسالن کنفرانس دفتر مرکزی شرکت غله شهرستان زاهدان برگزار گردید.

در این کارگاه غلامعلی گنجعلی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ سیستان و بلوچستان اظهار داشت : دستورالعمل خرید به همه مراکز خرید اعلام تا بر اساس آن عمل و خدمات مطلوب به کشاورزان ارائه نمایند که موجب رضایتمندی و حفظ حرمت و کرامت کشاورزان گردد.

وی افزود: مهمترین ارکان در مراکز خرید عامل تشخیص و عامل ذیحساب است که باید مراقبت و کنترلهای لازم را در نظر بگیرند و فرایند اسناد از لحظه خرید تا تأیید نهایی حتماٌ طی شود عاملین خرید ضمن اینکه باید وظایفشان به صورت مجزا صورت گیرد در جهت رفع مشکلات به گونه ای حرکت کنند که هر سال نسبت به سال قبل بهتر باشد.

معاونت بازرگانی شرکت غله استان نیز با بیان اینکه خرید گندم و دانه های روغنی در سال جاری از طریق سامانه پهنه بندی و خرید تضمینی صورت میگیرد باید کشاورزان راهنمایی تا در این سامانه ثبت نام شوند.

شمس الدینی ضمن اینکه نوید جشن خرید گندم سال جاری برای اولین بار از شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان است توصیه هایی به عواملین و شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی کنترل کیفی خرید گندم و دانه های روغنی داشت که: چون اطلاعات خرید جهت پرداخت در سنوات گذشته طی دیسکت به بانک عامل ارجاء می شد، اما امسال برای اولین بار تحت سامانه انجام می گردد که جهت جلو گیری از خطرات احتمالی حتماٌ در غالب چک لیست هم این انتقال صورت گیرد.

وی گفت: در مرکز خرید که مبادله تجاری وکار بازرگانی و پرداخت مالی در آن صورت می گیرد دقت های لازم و امنیت کامل را حتماٌ معمول گردد.

وی خاطر نشان کرد: قرارداد مباشرت حتماٌ مد نظر و در پایان روز خرید، مقدار خرید بر اساس فقره و وزن از طرف عواملین تشخیص و ذیحساب کنترل و اعمال قانون گردد.

کیخا مسئول کنترل کیفی آزمایشگاه شرکت غله و خدمات بازرگانی استان نیز در این کارگاه گفت: در سال ۹۸ دستور العمل کیفی خرید گندم و دانه های روغنی به همه مراکز خرید اعلام گردیده و به سازمان تعاونی روستایی در جهت تجهیز و ضدعفونی مراکز خرید توصیه شده است.

وی افزود : تجهیزات و کلیه لوازم باید کامل و رطوبت سنج و باسکولها کالیبراسیون باشد و نمونه برداری در زمان خرید شخصاٌ توسط عامل مربوطه صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.