صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ایجاد مرکز نوآوری در دستور کار دانشگاه‌های علمی کاربردی است
ایجاد مرکز نوآوری در دستور کار دانشگاه‌های علمی کاربردی است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

ایجاد مرکز نوآوری در دستور کار دانشگاه‌های علمی کاربردی است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بابیان اینکه ۱۰۰ مرکز نوآوری در کشور احداث‌شده است، گفت: ایجاد مرکز نوآوری در هر دانشگاه علمی کاربردی چشم‌انداز این دانشگاه محسوب می‌شود.

محمدحسین امید ظهر دوشنبه در جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی استان به میزبانی سالن اجتماعات هلال احمر شهر سمنان ضمن بیان اینکه امروز بیشترین بیکاران را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: یکی از اهداف این دانشگاه تربیت دانشجویان به سمت کسب مهارت‌های نوین و کاربردی کردن آموزش‌ها است که بر این اساس ایجاد مراکز نوآوری در دستور کار قرار دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی بابیان اینکه تاکنون مرکز نوآوری برای کاربردی کردن آموزش‌ها در سطح کشور راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: با توجه به این امر ایجاد مرکز نوآوری در هر دانشگاه علمی کاربردی سطح کشور چشم‌انداز این دانشگاه محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بابیان اینکه تنها ۳۰ درصد آموزش‌ها نظری است، ابراز داشت: ۷۰ درصد آموزش‌های این دانشگاه کاربردی به شمار می‌رود و بر این اساس برنامه‌هایی نظیر کارآفرینی و خلاق کردن دانشجویان پیگیری می‌شود.
امید بابیان اینکه از دانشجویان دارای ایده‌های اجرایی و عملیاتی در این دانشگاه حمایت خواهد شد، تصریح کرد: دانشگاه علمی و کاربردی به دانشجویانی که به دنبال ایده‌ها و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان باشند تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با سود دو درصد اعطا می‌کند تا بتوانند هر آنچه در اندیشه خود دارند را به ورثه ظهور بگذارند.
وی ضمن بیان اینکه سطح اشتغال‌پذیری دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی بسیار مطلوب است، اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر آموزش‌ها در این مراکز آموزشی به صورت کاربردی ارائه می‌شود لذا دومین دانشگاه کشور از لحاظ دانش‌آموختگی مهارتی نیز محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، ۸۰۰ رشته در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور ارائه می‌شود و ایجاد منابع کتابخانه‌ای مدون برای دانشجویان در دستور کار قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

ارزش بازار فرابورس به ۲.۳ میلیون میلیارد تومان رسید

به گزارش کسب و کار نیوز ، طی هفته گذشته در ۵ روز کاری بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.