چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / زیرساخت‌های توسعه فعالیت پارک علم‌وفناوری در اردبیل فراهم می‌شود

معاون استاندار اردبیل:

زیرساخت‌های توسعه فعالیت پارک علم‌وفناوری در اردبیل فراهم می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: تلاش می‌شود زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های پارک علم و فناوری در این استان فراهم شود.

عباس کریمی پیش از ظهر یکشنبه در شورای راهبردی اقتصادهای مبتنی بر علوم دانش بنیان تصریح کرد: از سوی استانداری اردبیل ۱۰ هکتار زمین برای استقرار ساختمان جدید پارک علم و فناوری استان تخصیص یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی با بیان اینکه ساخت این پروژه بزرگ در سفر رئیس جمهور به استان کلنگ‌زنی خواهد شد، افزود: در حال حاضر ۶۳ استارت آپ در پارک علم و فناوری اردبیل استقرار دارند و با توسعه زیرساخت‌های مربوط فعالیت این مجموعه‌ها گسترش خواهد یافت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل یادآور شد: با توجه به وظیفه ذاتی پارک‌های علم و فناوری، مدیریت هدفمند استارت‌آپ‌ها در این مکان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده تا یاریگر دستگاه‌های اجرایی در رونق اقتصادی و کارآفرینی باشند.

کریمی با بیان اینکه مراکز رشد دانشگاه‌ها با ارتقای توان علمی خود برای ایجاد فضای کسب و کار می‌توانند نقش آفرین شوند، افزود: افزایش رغبت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حضور در بخش‌های علمی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین مورد نیاز است.

وی در ادامه بر ضرورت بهره‌مندی از توانایی‌های بخش خصوصی برای ایجاد کارآفریتی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و یادآور شد: با شناسایی نارسایی‌ها و کمبودهای علمی و فناوری موجود در استان می‌توان چراغ راه مناسبی را برای طی مسیر علمی و فناورانه مورد نظر تعیین کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه نخبگان و پژوهشگران با ارائه ایده‌های خود می‌توانند زمینه‌ساز توسعه استان در تمامی ابعاد باشند، افزود: با عدم جزیره‌ای عمل کردن استارت‌آپ‌ها و مشارکت بیشتر دیگر مجموعه‌ها فعالیت‌های موجود در این بخش با کسب نتایج دلخواه و ارزشمندی همراه خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.