صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / حضور بانوان در صحنه‌های مختلف حق آنهاست
حضور بانوان در صحنه‌های مختلف حق آنهاست

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد:

حضور بانوان در صحنه‌های مختلف حق آنهاست

استاندار سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی با بانوان فعال دستگاه‌های اجرایی استان گفت: طبق مصوبات شورای عالی اداری کشور در دستگاه‌های اجرایی باید ۳۰ درصد از بانوان باشند.

زنان

‌به گزارش کسب و کار نیوز- احمد علی موهبتی افزود: نیمی از جمعیت سیستان و بلوچستان، بانوان هستند که لازم است به حضور بیشتر آنها در عرصه‌های مختلف توجه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این استان زنان با وجود محدودیت‌ها، حضور فعالی در امور اجتماعی دارند که نباید سرعت این روند در استان کند شود.

وی همچنین به برخی از مشکلات بانوان اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزش توزیع ناعادلانه امکانات باعث شده زنان در این بخش مشکلاتی داشته باشند.

استاندار ادامه داد: ۵۰ درصد جمعیت کشور و همچنین سیستان و بلوچستان را بانوان تشکیل می‌دهند که ظرفیتی بی‌نظیر است.

وی افزود: این قشر بزرگ از جامعه مشکلات و مسائل مختص به خود را دارند که مغفول ماندن این موضوعات به طور قطع مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود خواهد آورد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخش‌های مهمی در زمینه حضور بانوان در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی وجود دارد که حق آنان است و باید بستر دسترسی به آن در جامعه فراهم شود.

موهبتی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای به دنبال تأثیرگذاری جدی در تغییر روندها باشد باید به قشر بانوان توجه کند چرا که آنان محور کانون خانواده هستند و هر گونه تغییر در جامعه از تغییر در این نهاد بنیادی شروع می‌شود.

موهبتی افزود: حضور و مشارکت زنان در سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید تحول زیادی پیدا کرد، به طوری که در انتخابات شوراهای شهر و روستا شاهد افزایش چشمگیر حضور زنان بودیم، این در حالی است که بانوان این استان با محدودیت‌هایی بیش از سایر نقاط کشور روبرو هستند.

وی گفت: در حوزه مسئولیت و مدیریت نیز در این استان هم نماینده مجلس زن، معاون استاندار، اولین فرماندار و شهردار وجود داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نباید این روند کند شود، ادامه داد: اگر به زنان امید ندهیم مردان هم برای ادامه کار امیدی نخواهند داشت.

موهبتی تصریح کرد: البته حضور زنان در اجتماع باید با اصولی همراه شود که هم شأن آنان و هم منزلت نهاد خانواده حفظ شده و همچنین شرع و قانون نیز در این زمینه رعایت شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کمبود فضای ورزشی برای بانوان به عنوان یکی از مشکلات و درخواست‌های مطرح شده در این نشست باید مورد رسیدگی قرار گیرد چرا که امکانات و فضاهای ورزشی تاکنون بین مردان و زنان ناعادلانه توزیع شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.