صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / انتقاد «سلیمی» از دولت به‌دلیل عدم ارایه گزارشی از وضعیت بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس

در اخطاری انجام شد

انتقاد «سلیمی» از دولت به‌دلیل عدم ارایه گزارشی از وضعیت بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی از عدم ارائه گزارش دولت درباره وضعیت شرکت های دولتی انتقاد کرد و گفت نمایندگان برای بررسی بودجه به این گزارش نیاز دارند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی

به‌ گزارش ‌ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش‌های درآمدی بودجه سال‌ ۹۸ با استناد به اصل “۵۲” در اخطاری، گفت‌: نمایندگان برای بررسی بودجه احتیاج دارند که نمای کلی از بودجه را بدانند و موضوعی که منوط به ارائه گزارش دولت درباره وضعیت شرکت‌های دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مجلس شورای اسلامی در حال‌ بررسی درآمدهای نفتی است که ذیل آن موضوع شرکت های نفتی هم می گنجد. اینکه آقای مطهری دیروز گفت‌ کمیسیون تلفیق به این بحث ورود کرده است کافی نیست باید نمایندگان هم از این گزارش اطلاع داشته باشند.

سلیمی در این باره توضیح داد: حدود سه چهارم بودجه برای شرکت های دولتی است. ما سال‌های گذشته هم تذکر می دادیم که باید از عملکرد شرکت های دولتی اطلاع داشته باشیم. این اتفاق رخ نمی داد و تنها در انتهای بودجه رقمی را برای بودجه شرکت های دولتی بیان‌ کرده و تصویب می‌شد. در حال‌ حاضر که مجلس شورای اسلامی در ابتدای بررسی بودجه است لازم است که گزارش از وضعیت شرکت های دولتی به نمایندگان ارائه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.