صفحه اصلی / اصناف / ارائه راهبردهای لازم به منظور کنترل بازار ایام پایانی سال
ارائه راهبردهای لازم به منظور کنترل بازار ایام پایانی سال

در نشست تنظیم بازار مرکبات در آستانه شب عید رقم خورد

ارائه راهبردهای لازم به منظور کنترل بازار ایام پایانی سال

در نشست رئیس اتاق اصناف ایران با تشکل‌های اتحادیه بارفروشان و میوه‌فروشان تهران درخصوص آخرین وضعیت تامین و توزیع مرکبات در ایام پایانی سال تصمیماتی اتخاذ شد.

در این نشست که با حضور روسای اتحادیه بارفروشان و میوه‌فروشان و رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد، سعید ممبینی با توجه به نزدیک شدن به ایام عید تاکید کرد: افزایش تقاضا در بازار شب عید مستلزم اجرای سیاست‌های مناسب تنظیم بازار است که اقدامی شایسته جهت تامین کالای مورد نیاز مردم صورت گیرد. همچنین در این جلسه مقرر شد طی مکاتباتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین و توزیع در زمان مناسب تمهیداتی اندیشیده و بکار گرفته شود.
ممبینی اضافه کرد: علیرغم اینکه متولی تنظیم و تامین بازار وزارت جهاد کشاورزی است؛ اتاق اصناف نیز باید علاوه بر نحوه مدیریت وافزایش شبکه‌های توزیع برای افزایش نظارت کالاهای پرمصرف و اقلام مورد نیاز مردم از جمله مرکبات تصمیماتی اتخاذ کند و این تصمیمات را به اتاق‌های اصناف کشور ابلاغ کند. از این طریق می‌توان تعادل و توازن مناسبی در ساختار و روند توزیع اقلام مورد نیاز شب عید جامعه ایجاد کرد.
در پایان این نشست مقرر شد از آن‌جا که احتمال افزایش قیمت مرکبات از جمله سیب و پرتقال در ایام پایانی سال وجود دارد، طی مکاتبه‌ای با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، درخواست ممنوعیت صادرات این اقلام مطرح شود تا تأمین آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشود. همچنین تصمیم گرفته شد تا طی مکاتبه‌ای با ستاد تنظیم بازار درخواست شود تا میزان دقیق ذخیره‌سازی اقلام فوق‌الذکر و سیاست‌های توزیعی این ستاد همراه با شبکه‌های مورد نظر جهت نظارت در سطح خرده‌فروشی به اتاق اصناف ایران اعلام شود. علاوه بر این، طرفین تأیید کردند در صورت نیاز به تأمین برخی میوه‌ها مجوزهای لازم به منظور واردات آن به فعالان بخش خصوصی خوش‌نام و معتمد داده شود.
با این وصف، حاضران در این جلسه اعلام کردند تأمین، تهیه و توزیع میوه ایام پایانی سال با هیچ مشکلی مواجه نخواهد و از طریق این تمهیدات آرامش کلی بر فضای بازار شب عید حاکم خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.