سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نماینده شهرکرد: رد کلیات بودجه سیگنال منفی به جامعه است

موافق کلیات لایحه بودجه ۹۸

نماینده شهرکرد: رد کلیات بودجه سیگنال منفی به جامعه است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: مگر از وضعیت کشور و صادرات نفت و درآمدهای نفتی بی‌اطلاعیم؟ آیا با گفتار درمانی درد مردم درمان می‌شود؟ اعلام تصویب دو یا چند دوازدهم بودجه چه پیامی جز بدتر بودن شرایط اقتصادی به جامعه دارد؟

اردشیر نوریان

به گزارش کسب و کار نیوز، اردشیر نوریان در جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات بودجه سال ۱۳۹۸  گفت: درآمدهای نفت در لایحه بودجه، بشکه‌ای ۵۴ دلار و در عربستان ۸۰ دلار پیش‌بینی شده است. بر عکس عده‌ای، بنده این درآمد را برای کشورمان منطقی و محتاطانه می‌دانم. برعکس برخی مخالفان کلیات لایحه بودجه که معتقدند وابستگی بودجه به نفت زیاد شده کاهش اعداد درآمدهای لایحه به منابع نفتی عکس این مسئله را نشان می‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: طبق نظر مخالفان، درآمدهای لایحه بودجه نقطه ضعف بودجه دانسته شده واقعا اگر این طور بود که کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ نباید سرجمع بودجه را افزایش می‌داد پس اعتقاد کمیسیون تلفیق تحقق درآمدهای بودجه در سال آینده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس خطاب به مخالفان کلیات لایحه بودجه ۹۸، گفت: چه کاری می‌خواهید انجام دهید که نمی‌توانید؟ چه تغییرات و منویاتی در بودجه می‌خواهید انجام دهید که امکانش را ندارید؟ چرا  خودمان مسؤولیت جراحی اقتصادی مدنظرمان را نمی‌پذیریم؟ اگر اعتقاد به جراحی اقتصادی داریم چرا پیش‌قدم نشویم؟ آیا با اعلام تصویب دو یا سه دوازدهم لایحه بودجه درصدد اصلاح بودجه به دست دولت هستیم تا بار جراحی اقتصادی به دوش مجلس نیفتد؟

نوریان ادامه داد: از یک سو می‌گویید جلوی افزایش قیمت بنزین را گرفتیم و از سوی دیگر می‌گوییم درآمدهای کشور کم شد تا کی می‌خواهیم این چرخه معیوب را ادامه دهیم چرا با مردم روراست نیستیم؟ باید الزامات اصلاحاتی بودجه را بپذیریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور لایحه بودجه سال آینده به صورت عملیاتی تنظیم شده است. تلاش دولت و مجلس در کمیسیون تلفیق به صورتی پیش رفت که لایحه بودجه ۹۸ بتواند منابع و مصارف را تنظیم و بالانس کند.

وی متذکر شد: در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و باید همت کنیم و اصلاحات لازم را مردانه انجام دهیم. رد کلیات لایحه بودجه سیگنال منفی به جامعه و بسترساز سوء استفاده دشمنان کشور است. ۹۳ درصد بودجه مبتنی بر بودجه عملیاتی و عملکرد دستگاه‌ها تنظیم شده و هفت درصد به این صورت انجام نشده است. در طبقه‌بندی اقتصادی در فصول یک و شش که حقوق، مستمری‌ها و رفاه و بیمه‌هاست انجام شد. در این دو فصل ۷۵ درصد بودجه جاری هزینه شده است. کجای این دو فصل را می‌خواهید بزنیم؟ چاره‌ای جز عمل بر مبنای عملکرد نداریم.

نوریان خاطرنشان کرد: لایحه بودجه ۹۸ در بخش تامین کالاهای اساسی مردم اقدام خوبی انجام داده است. ۱۴ میلیارد تومان برای کالاهای اساسی و دارو پیش‌بینی شده و حقوق و دستمزدها حدود ۲۰ درصد افزایش داده شده است. ۸۴۰۰ میلیارد تومان هم برای حمایت از افراد تحت پوشش پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس متذکر شد: فشار سنگین بر سفره و استخوان مردم را می‌شنویم ولی آیا نباید برای آن تدبیر کنیم؟ ۲۰۰۰ میلیارد برای تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است. وام ازدواج از ۱۵ به ۳۰ میلیون با تسهیل وثایق و اقساط آن افزایش یافت. همسازن‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در حد امکان پیش بینی شد. به وضعیت رانندگان، زنان سرپرست خانوار، بیمه اقشار آسیب‌پذیر و ایثارگران در لایحه بودجه توجه شده است. نگاه واقع‌بینانه در تبصره ۱۸ لایحه برای اشتغال جوانان انجام شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.