صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فرستاده اپوزیسیون ونزوئلا در آمریکا: نمی‌توان برکناری مادورو را پیش‌بینی کرد
فرستاده اپوزیسیون ونزوئلا در آمریکا: نمی‌توان برکناری مادورو را پیش‌بینی کرد

فرستاده اپوزیسیون ونزوئلا در آمریکا: نمی‌توان برکناری مادورو را پیش‌بینی کرد

فرستاده اپوزیسیون ونزوئلا در آمریکا اظهار کرد نمی‌توان گفت که چه مدت طول می‌کشد تا رئیس جمهوری ونزوئلا برکنار شود اما با وجود آنکه در متقاعد کردن ارتش برای توقف حمایت‌هایش از وی ناکامی رخ داده، اقدامات برای پایان دادن به حکومتش تغییرناپذیر است.

کارلوس وچیو، فرستاده اپوزیسیون ونزوئلا در آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، کارلوس وچیو، فرستاده اپوزیسیون ونزوئلا در گفتگویی با خبرگزاری رویترز با انتقاد از اینکه کمپین مورد حمایت آمریکا در برکناری صلح آمیز نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از زمان روی کار آمدن خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده این کشور متوقف شده، پیش بینی کرد که ارتش ونزوئلا که همچنان با وجود حمایت‌های بین‌المللی از گوآیدو، به مادورو پای بند و وفادار هستند، در نهایت علیه رئیس جمهوری سوسیالیست این کشور بر می‌خیزند.

وی ادامه داد: اینکه چه زمانی این اتفاق می‌افتد من نمی‌دانم. هیچکس گوی پیشگویی ندارد. اما تغییر روند نداریم. زمان دیگر در اختیار مادورو نیست.

گمانه زنی‌های زیادی در داخل و خارج از ونزوئلا درباره خروج مادورو از قدرت در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی توسط گوآیدو مطرح شده بود.

آمریکا، بسیاری از کشورهای همسایه ونزوئلا و ده‌ها کشور دیگر در اروپا به سرعت گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری خودخوانده این کشور به رسمیت شناخته‌اند.

اما مادورو که گوآیدو را به زمینه چینی برای کودتای آمریکایی در ونزوئلا متهم می‌کند، از حمایت روسیه و چین برخوردار است.

وچیو ادامه داد: ما به انتظارات سرعت بخشیده‌ایم. البته اپوزیسیون در صورت شکست این اقدامات هیچ برنامه جایگزینی ندارد. تنها یک برنامه و یک گزینه هست. آن هم خلاصی از یک دیکتاتوری و تداوم مبارزه تا از میان بردن آن است.

فرستاده اپوزیسیون ونزوئلا در آمریکا گفت: اپوزیسیون با چین و روسیه تماس مستقیمی نداشته‌اند. به جای آن، در حال ارتباط برقرار کردن با مسکو و پکن از طریق بیانیه‌های عمومی و پیام‌هایی هستند که به صورت خصوصی از طریق دولت‌های خارجی ارسال می‌شود. روسیه و چین باید درک کنند که تغییر در دولت ونزوئلا با ایجاد یک شریک قابل اعتمادتر مالی به نفع آنهاست.

وچیو ۴۹ ساله که یک وکیل دانش آموخته آمریکایی است که از ۲۰۱۴ در فلوریدای آمریکا در تبعید به سر می‌برد، ادامه داد: من و گروهم از نزدیک با معاونان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همکاری داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.