صفحه اصلی / اسلایدر / رد پای دلالان در عرضه اینترنتی گوشت و مرغ
رد پای  دلالان  در  عرضه اینترنتی  گوشت  و  مرغ

۲ فروشگاه اینترنتی گوشت و مرغ تنظیم بازار "یخچال" و "مسترقصاب" آغاز به کار کرد

رد پای دلالان در عرضه اینترنتی گوشت و مرغ

تکیه بر واردات به جای افزایش توان داخل، ارز چند نرخی که عامل قاچاق و دلالی شد، عدم مدیریت در توزیع گوشت و مرغ تنظیم بازاری از عواملی است که باعث شده نه ‌تنها قیمت گوشت و مرغ در بازار پایین نیاید بلکه روز به روز هم بالاتر برود.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، تنها یک ماه به آغاز سال جدید باقی مانده است و این در حالی است که قیمت محصولات پروتئینی اعم از گوشت قرمز، مرغ و ماهی با نوساناتی روبروست که این امر خانوار‌ها را بیش از پیش با نگرانی‌هایی مواجه کرده است. مرغ و گوشت در لیست کالاهایی قرار دارند که بعید است تنظیم بازار شبد عید آنها با آرامش و طبق روال معمول انجام شود. به همین دلیل مسوولان با واردات گوشت و مرغ منجمد سعی دارند نیاز بازار را تامین کنند. در همین رابطه از روز گذشته فعالیت ۲ فروشگاه اینترنتی عرضه گوشت تنظیم بازاری یخچال و مسترقصاب در کنار به روز رسان آغاز شد. فعالیت فروشگاه اینترنتی عرضه گوشت تنظیم بازاری ((یخچال)) با آدرس yakhchaal.com و yakhchal.ir و سایت ((مستر قصاب)) به آدرس mrghasab.com آغاز شده است. قیمت هر سبد ۱۴۰ هزار تومان تا ۱۶۰ هزار تومان است و به هر خانوار یک بار در ماه این بسته تعلق می‌گیرد.

بنابراین گزارش مراجعه کنندگان برای خریداری محصولات تنظیم بازاری از این سایت‌ها باید ابتدا به سایت یاد شده مراجعه و ثبت نام کنند و بعد از احراز هویت آن‌ها می‌توانند سبد محصولات پروتئینی شامل سه عدد مرغ و دو قطعه گوشت را دریافت کنند. وزن مجموع مرغ و گوشتی که در این بسته‌ها قرار دارد به ترتیب ۵ و ۳ کیلو گرم است که در بسته‌های تحت عنوان سبد خانواده جمع آوری کرده و در ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده به مشتریان تحویل می‌شود. همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت سردست منجمد گوساله ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، ران منجمد گوساله ۲۸ هزار تومان و مرغ ۸ هزار و ۹۰۰ تومان است و قیمت هر سبد ۱۴۰ هزار تومان تا ۱۶۰ هزار تومان براساس وزن آن متغییر است. بیشتر سایت ((به روز رسان)) به آدرس beroozresaan.com  فروش اینترنتی گوشت، مرغ و تخم مرغ تنظیم بازاری را آغاز کرده بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی نیز گفت: با عرضه مناسب دان در بازار، مرغداران به روند تولید امیدوار می‌شوند و اقدام به جوجه ریزی سالن‌های خود می‌کنند، اگر مجدد عرصه کنندگان نهاده‌های دامی با امتناع از توزیع بخواهند کالا را با قیمت‌های غیر متعارفی در اختیار مرغدار قرار دهند، خواه ناخواه این امر بر قیمت تمام شده کالا اعم از مرغ و تخم مرغ اثر می‌گذارد، در حالیکه اگر دولت و سازمان‌های نظارتی مصمم باشند که نهاده‌ها با قیمت‌های فعلی تا پایان سال، در بازار توزیع شود، قیمت مرغ نوسانی نخواهد داشت. حجت با اشاره به اینکه کمبودی در تولید مرغ وجود ندارد، بیان کرد: اگر دولت با نظارت بر واردکنندگان قیمت نهاده‌های دامی را در بازار کنترل کند، عرضه کالا با چالش مواجه نخواهد شد چرا که تولیدکنندگان هدفی جز تولید ندارند.

رد پای دلالی در بازار اینترنتی گوشت و مرغ

مهدی امجدی، کارشنای تنظیم بازار

قیمت گوشت قرمز در بازار تنها طی یکی دو ماه گذشته بیش از ۵۰ هزار تومان در هر کیلو افزایش یافته است، و امروز قیمت گوشت گوسفند ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو است. برای تامین نیاز بازار گوشت و مرغ اقدامات زیادی انجام شده اما هنوز آن تاثیری که انتظار می رفت را در بازار ندیده ایم. دلایل بسیاری موجب شد تا بازار این دو کالای اساسی و مورد نیاز مردم آشفته و نابسامان شود و امروز شاهد هستیم حتی با واردات این دو کالا هنوز هم نمی توان در مورد آرامش بازار مطمئن صحبت کرد. ارز چند نرخی در این بین مزید بر علت شد و بازار را تا جایی که می شد از کنترل خارج کرد. بسیاری از فروشندگان وتوزیع کنندگان نیز در سایه کم کاری و عدم نظارت کافی توانستند بازار را با احتکار این دو کالا به دست بگیرند و برای کسب سود بیشتر اقدام به احتکار کنند.

واردات گوشت گوسفندی تازه، گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد  که در حال انجام است و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و همچنین عرضه گوشت گوساله منجمد هم در برخی صنوف منتخب و سازمان میادین انجام می‌گیرد اما مردم هنوز از وضعیت بازار ناراضی هستند. متاسفانه در عرضه گوشت و مرغ تنظیم بازار هم ایراداتی وارد است. حتی در ثبت نام اینترنتی هم مشکلاتی ایجاد شده که رد پای دلالی را آشکار می کند. متاسفانه برخی فروشگاه‌ها که توزیع این گوشت‌ها را بر عهده دارند تنها از این میان برای خودشان بازار گرمی کرده و مشتری جذب می‌کنند و به عنوان مثال با مشتریان همیشگی خود تماس می گیرند و گوشت تنظیم بازار به مشتریان خاص اختصاص پیدا می کند. این موارد موجب خواهد شد که هیچ گاه بازار آشفته گوشت و مرغ رنگ آرامش را به خود نبیند.

 

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه …

یک دیدگاه

  1. جعفر دارائی

    کلاهبرداری در روز روشن
     پس‌از خرید به میزان مشخص ۱۶ کیلو گرم گوشت از سایت مسترقصاب و پرداخت هزینه ی کل مقدار مشخص شده ، هنگام تحویل فقط مقدار ۴ کیلوگرم گوشت تحویل شد که مبلغ ما به تفاوت نیز عودت داده نشد. پس از پیگیری های طولانی نیز جوابی داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.