صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / توجه به مالکیت بومی حریم رودخانه زاینده‌رود
توجه به مالکیت بومی حریم رودخانه زاینده‌رود

مردم خواستار شدند؛

توجه به مالکیت بومی حریم رودخانه زاینده‌رود

برخی از ساکنان روستاهای بخش زاینده‌رود شهرستان سامان خواستار توجه به مالکیت افراد بومی در حریم رودخانه زاینده رود از سوی شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری شدند.

خشکی زاینده رود

کمال اکبریان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برخی از ساکنان روستاهای بخش زاینده‌رود شهرستان سامان با حضور در فرمانداری سامان، خواستار توجه به مالکیت افراد بومی در حریم رودخانه زاینده رود از سوی شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری شدند.

وی افزود: در همین راستا از امور آب درخواست شد که در این خصوص توضیحاتی را ارائه دهد.

اکبریان تاکید کرد: قانون آزاد سازی بستر رودخانه‌ها بایستی با لحاظ اسناد مالکیت افراد بومی اجرایی شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این خصوص اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای به هیچ عنوان به بحث مالکیت مخصوصاً در حاشیه زاینده‌رود ورود نخواهد کرد.

علی‌اکبر صبا با اشاره به اینکه اخیراً در فضای مجازی ابهامی در خصوص ورود شرکت آب منطقه‌ای به بحث مالکیت‌ها در حاشیه زاینده‌رود ایجاد شده است، افزود: جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص مالکیت‌های قانونی وجود ندارد، زیرا طبق ماده دو قانون توزیع عادلانه آب، بایستی حریم و بستر رودخانه‌ها آزاد باشد.

صبا گفت: به مالکیت‌ها احترام گذاشته خواهد شد و تنها بستری که در حیطه حاکمیت جمهوری اسلامی و جز انفال باشد می‌توان ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی به معنای احداث جدید سازه و تغییر کاربری نیست، ادامه داد: برای ساماندهی افراد می‌توانند درخواست خود را به شرکت آب منطقه‌ای ارائه دهند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد آزادسازی‌های حاشیه زاینده‌رود با مشارکت مردم انجام شده است که در مرحله دوم ساماندهی، برنامه‌هایی وجود دارد تا مالکان منطقه، از مزایای آن استفاده کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.