صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / تعاون بهترین گزینه برای اشتغال زایی

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران اعلام کرد

تعاون بهترین گزینه برای اشتغال زایی

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران اشتغال زایی از طریق تعاون را بهترین گزینه دانست و گفت: هزینه های ایجاد یک شغل در بخش تعاونی پائین تر از سایربخش ها و همینطور پایداری شغل نیز بالاتر است.

ماشاء الله عظیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد تشکل های تعاونی را بهترین ساختار برای دستیابی به اشتغال پایدار عنوان کرد وافزود: واقع مطلب اینکه در این بخش به دلیل پائین بودن هزینه‌ها، ایجاد شغل و انجام فعالیت های کارآفرینی به آسانی انجام می شود به نحوی که با سرمایه و هزینه اندک می‌توان یک شغل ایجاد کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فصل تجارت، وی اظهارداشت: در حال حاضر موضوع کار تیمی و جمعی حلقه مفقوده دنیاست و کشورهای جهان به این سمت و سو در حال حرکت هستند.
عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران گفت: بهترین قاعده حقوقی تیم ورک کار کردن در دنیا همین شکل تعاونی های جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه افزود: وقتی باور و موضوع تعاون در رسانه ها مورد حمله قرار می گیرد بدون شک کار تعاونی و جمعی به فرهنگ تبدیل نخواهد شد.
عظیمی تصریح کرد: حمله به تعاونی متاسفانه برگرفته از این باورست که ایرانی ها کشتی گیر های قهار ولی فوتبالیست های خوبی نمی باشند چون تیمی و گروهی کار می کنند به همین دلیل وقتی یک زمین خوردگی در ورزش اتفاق می افتد همه محسنات و خوبی ها زیر سئوال می رود.
وی همچنین از وجود ۱۴ میلیون عضو در شبکه تعاونی کشور خبرداد و گفت: این در حالیکه بخش خصوصی با چهار تا پنج هزار کارت بازرگانی کار دارد.
عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران افزود: بدیهی که در بین ۱۴ میلیون عضو امکان دارد بعضی ها با هم نسازند، حرف یکدیگر را نفهمند و در انتخاب تیم خود دقت نکنند حال سئوالی که در ذهن خطور می کند اینکه پای چند تعاونی از مجموع ۱۰۰ هزار شرکت و چند عضو از ۱۴ میلیون نفر تاکنون به دادگاه مفاسد اقتصادی باز شده که برخی ها به موضوعات مایوس کننده در این حوزه دامن می زنند.
وی ضمن اشاره به اینکه سالم ترین وجه اقتصاد بخشی که در دل خودنظارت پذیری داشته باشد، اظهارداشت: تعاونی ها مصداق بارز این مهم هستند.
عظیمی گفت: هم اکنون ۱۰۰ هزار شرکت تعاونی با ۱۴ میلیون عضو در کشور وجود دارد که قبل از انقلاب این عدد نزدیک به سه تا چهار هزار تعاونی با ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار عضو و شغل بوده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل در دل تعاونی های کشور بصورت مستقیم فعال است.
برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.