صفحه اصلی / اصناف / افزایش قیمت مرغ علی‌رغم وعده مسئولان
افزایش قیمت مرغ علی‌رغم وعده مسئولان

خبری از قیمت مصوب نیست

افزایش قیمت مرغ علی‌رغم وعده مسئولان

در حالی که مسئولان تنظیم بازار اعلام کردند فروش هر کیلوگرم مرغ بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تخلف است، اما در بازار قیمت مرغ از ۱۵ هزار تومان نیز فراتر رفته است.

بازار مرغ نیز همانند گوشت قرمز این روز‌ها حال خوشی ندارد و با تلاطم قیمت مواجه است به نوعی که روزانه قیمت‌ها تغییر می‌کند و ظاهرا سیاست‌های تنظیم بازاری دولت در این زمینه موفق نبوده است. دولت طی ماه‌های اخیر به منظور کنترل قیمت مرغ مبادرت به عرضه مرغ منجمد با قیمت تنظیم بازار کرد اما، با توجه به اینکه رغبت مردم نسبت به مرغ گرم بیشتر است، این راهکار دولت نتوانست تاثیری بر بازار بگذارد و شاهد عرضه مرغ گرم در بازار بیش از قیمت مصوب هستیم. هفته گذشته بود که عباس قبادی معاون وزیر صنعت گفته بود: هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند.

وی افزود: قیمت جوجه یکروزه هم ۲۴۰۰ تومان اعلام شد و فروش با قیمت بالاتر به عنوان تخلف محسوب می‌شود و از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی که از ابتدای زنجیره بر کار نظارت دارند، درخواست کردیم که نظارت را تشدید کنند. در حالی چند روزی از تاکید معاون وزیر صنعت بر تخلف بودن فروش مرغ بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نمی‌گذرد که امروز قیمت در بازار بسیار تفاوت با صحبت‌های معاون وزیر دارد. بررسی امروز از سطح بازار نشان می‌دهد که هر کیلوگرم مرغ برای پخش ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان و خرده فروشی با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد. رصد بازار نشان می‌دهد که تنظیم بازار از آنچه که مسئولان دولتی فکر می‌کردند سخت‌تر به نظر می‌آید و باید نظارت بیشتری در این باره صورت گیرد تا قیمت‌ها به حال تعادل برگردد در غیر این صورت با صحبت بازار تنظیم نخواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، به گزارش کسب و کار نیوز، در حراج سر ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.