صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / هیچ تشکیلاتی برای انسجام‌بخشی به منافع دانشگاه‌ها وجود ندارد
هیچ تشکیلاتی برای انسجام‌بخشی به منافع دانشگاه‌ها وجود ندارد

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

هیچ تشکیلاتی برای انسجام‌بخشی به منافع دانشگاه‌ها وجود ندارد

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در گذشته میان مراکز متعدد علمی و پژوهشی در استان چالش‌های بسیاری وجود داشت، اما امروز با ایجاد شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی، همگرایی و هم‌افزایی میان این مراکز شکل‌گرفته و به دنبال تأمین منافع یکدیگر به شکل مطلوب هستند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد کافی شامگاه گذشته در دومین “جشنواره علمی رضوی” که در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه‌ها، سازمان‌هایی با روابط پیچیده هستند و به سبب این پیچیدگی روابط، از آسیب‌پذیری بالایی برخوردارند.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده است که در اکثر فرازهای حساس کشور، مانند جنگ و انقلاب، دانشگاه‌ها تا انتها پای کار بوده‌اند. این فرازها سبب شده که دانشگاه‌ها برای کاستن از آسیب‌پذیری خود و حفظ منافع خویش، اتحادیه‌هایی تشکیل دهند.

رئیس دانشگاه فردوسی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، اتحادیه دانشگاه‌ها یک نهاد مستقل از دولت و بسیار قدرتمند است. در کشور ما چنین وضعیتی وجود ندارد، هیچ تشکیلاتی برای انسجام‌بخشی به منافع دانشگاه‌ها وجود ندارد. این پیشنهاد مطرح شد که تشکلی جهت حفظ منافع دانشگاه‌ها در استان خراسان رضوی ایجاد کنیم لذا تصمیم برآن شد که شبکه دانشگاه‌های استان خراسان رضوی تأسیس شود.

وی اضافه کرد: هدف ما از ایجاد شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی آن است که همانند دیگر نقاط جهان، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری، هم‌افزا و هم‌گرا شوند. در گذشته میان مراکز متعدد علمی و پژوهشی در استان چالش‌های بسیار وجود داشت. اما امروز با تشکیل شبکه به دنبال تأمین منافع یکدیگر به شکل مطلوب هستیم.

کافی عنوان کرد: این وضعیت سبب شده کارگروه‌هایی در خراسان رضوی جهت حل و فصل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز متعدد پژوهشی ایجاد شود. اما با این وجود نمی‌توان ادعا کرد که به شرایط مطلوب رسیده‌ایم هرچند در هیچ استان دیگری شرایط مشابه ما وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.