صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست مجلس سنا از دولت ترامپ برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره قتل خاشقجی

درخواست مجلس سنا از دولت ترامپ برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره قتل خاشقجی

تعدادی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا از دولت آمریکا خواستند که اطلاعات بیشتری درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی در استانبول ارائه کند.

جمال خاشقجی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ۱۰ تن از اعضای جمهوری‌خواه کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به ریاست “جیم ریش” در نامه‌ای به “مایک پامپئو”، وزیر خارجه آمریکا؛ از دولت این کشور درخواست کردند که اطلاعات بیشتری را درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی ارائه کند.

ریش در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیسیون روابط خارجی سنا متعهد به پیگیری تمام اطلاعات موجود است.

اعضای دموکرات کمیسیون روابط خارجی سنا نیز نامه دیگری را امضا کرده و ضمن هشدار به دولت آمریکا مبنی بر پایان مهلت ارائه گزارشی در کنگره درباره قتل خاشقجی، از وزیر خارجه آمریکا خواستند که با حضور در کنگره در گزارشی اعلام کند که آیا مقامات دولت عربستان و یا اعضای خاندان سلطنتی این کشور از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی دست داشته‌اند یا خیر.

در همین راستا، یکی از نمایندگان وزارت خارجه آمریکا در واکنش به درخواست نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا گفت که پامپئو تحولات را به کمیسیون روابط خارجی گزارش کرده و همچنان با کنگره در حال مشورت خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.