صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مخالفت روسیه با سیاسی کردن پرونده کمک‌های انسانی به ونزوئلا
مخالفت روسیه با سیاسی کردن پرونده کمک‌های انسانی به ونزوئلا

مخالفت روسیه با سیاسی کردن پرونده کمک‌های انسانی به ونزوئلا

وزارت خارجه روسیه نسبت به تماس مستقیم آمریکا با برخی از اعضای ارتش ونزوئلا هشدار داد و افزود شواهد بسیاری نشان می‌دهند که کودتای نظامی در ونزوئلا به اولویت اول غرب تبدیل شده است.

زاخارووا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا،  خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا جنجالی‌ترین و مناقشه برانگیزترین سناریو در ونزوئلا را انتخاب کرده و آشکارا نیروهای مسلح ونزوئلا را به کودتا تشویق می‌کند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم واشنگتن به دنبال پنهان کردن این سناریو نیست و از تمام ابزارهای اطلاعاتی و فشار روانی از جمله دستکاری، خرابکاری و اقدامات تحریک آمیز از سوی رسانه‌ها تا تحریف و نفرت پراکنی علیه ونزوئلا استفاده می‌کند. هدف اصلی از این اقدامات نیروهای مسلح ونزوئلا است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: کارکنان ونزوئلا آشکارا به انجام شورش تشویق می‌شوند. مقامات ارشد در واشنگتن با برخی از اعضای ارشد نیروهای مسلح تماس گرفتند.

زاخارووا اعلام کرد: در گفت‌وگوی تلفنی مایک پامیئو و سرگئی لاوروف وزاری خارجه آمریکا و روسیه، مسکو به واشنگتن درباره هر گونه مداخله نظامی در ونزوئلا هشدار داده است.

وی ادامه داد: من می‌خواهم یادآور شوم که به تازگی بنا بر درخواست طرف آمریکایی مذاکراتی میان وزرای خارجه آمریکا و روسیه انجام گرفت. در این تماس تلفنی وزیر خارجه کشورمان به همتای آمریکایی‌اش درباره هر گونه مداخله هشدار داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه به دنبال اجرای قوانین بین‌المللی و احترام به تمامیت ارضی کشورها در چارچوب منشور سازمان ملل است و آماده است مذاکراتی را براساس این اصول از جمله با آمریکا داشته باشد.

او با اشاره به انبار کمک‌های آمریکا در شهر مرزی کوکوتای کلمبیا در مرز با ونزوئلا گفت: این یک اقدام تحریک آمیز است.

زاخارووا گفت: بگذارید فریب دیگران را نخوریم. این یک اقدام تحریک آمیز است که تحت عنوان کمک‌های بشر دوستانه مطرح شده است. این یک بهانه برای مداخله خارجی است. همه باید آشکارا این مساله را درک کنند.

وی افزود: مسکو به شدت مخالف سیاسی کردن مساله کمک‌های بشردوستانه در ونزوئلا بوده و معتقد است که این کمک‌ها باید در چارچوب ضوابط بین‌المللی و از طریق دفتر سازمان بین‌الملل در کاراکاس منتقل شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.