صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / عضو جنبش حماس: هدف اصلی سفر عباس به عربستان نشان دادن حمایت از نشست ورشو بود
عضو جنبش حماس: هدف اصلی سفر عباس به عربستان نشان دادن حمایت از نشست ورشو بود

در گفت‌وگو با ایسنا

عضو جنبش حماس: هدف اصلی سفر عباس به عربستان نشان دادن حمایت از نشست ورشو بود

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان این‌که متحد کردن فلسطین باید براساس مقاومت و آزادسازی خاک فلسطین باشد، گفت: هدف محمود عباس از سفر به ریاض این است که نشان دهد به روش دیگری نشست ورشو را همراهی می‌کند.

محمود عباس

اسامه حمدان در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با پادشاه عربستان گفت: سفر محمود عباس به ریاض تلاشی است در راستای این‌که او نشان دهد که آماده موافقت با معامله قرن است.

وی تصریح کرد: محمود عباس به دلیل فشارهای مردمی مجبور شد تا در نشست ورشو شرکت نکند اما او می‌خواهد بگوید که به روش دیگری نشست ورشو را همراهی می‌کند، بنابراین هدف اصلی سفر به عربستان همین مساله است.

نماینده جنبش حماس در لبنان همچنین درباره مذاکرات آشتی فلسطین در مسکو گفت: مذاکرات مسکو تلاشی از سوی روسیه برای کمک به فعالیت‌ها و تلاش‌های مصر در خصوص آشتی فلسطینی‌ها است.

حمدان خاطرنشان کرد: مواضع ما روشن و شفاف است؛ صلح و آشتی باید براساس تداوم مقاومت و براساس اصل آزادی تمام سرزمین فلسطین باشد، ما از هیچ بخشی از خاک فلسطین نمی‌گذریم، ما در رابطه با مساله قدس کنار نمی‌آییم. ما حق داریم که در برابر اشغالگران مقاومت کنیم.

وی افزود: روس‌ها در این مذاکرات پیشنهاداتی دارند که برخی از آن‌ها را پذیرفتیم و برخی دیگر را نپذیرفتیم اما مهم‌ترین مسأله‌ای که در این نشست‌ها بر آن تاکید شد ضرورت تداوم گفت‌وگوهای فلسطین برای متحد و یکپارچه کردن آنان است اما متحد کردن فلسطین همان‌طور که گفتم باید براساس مقاومت و آزادسازی خاک فلسطین باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.