صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / سکونت‌گاه‌های غیر رسمی به زودی تعیین تکلیف می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی:

سکونت‌گاه‌های غیر رسمی به زودی تعیین تکلیف می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: مهم‌ترین هدف از بازآفرینی بافت‌های فرسوده، بهبود کیفیت شهری و زندگی مردم است که در این راستا تمامی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی باید به زودی تعیین تکلیف شود.

مراسم تودیع و معارفه وزیر راه وشهرسازی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اسلامی در هفتمین ستاد بازآفرینی پایداری شهری که در قم برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به شهرسازی عنوان کرد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بر اساس ظرفیت‌های موجود در شهرسازی امری ضروری است.

وی افزود: قم شهری مقدس است و باید نگین شهرسازی و معماری در کشور بر اساس شاخصه‌های اسلامی و ایرانی شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونت‌های غیر رسمی زیبنده قم نیست و باید نوسازی و بافت سازی و تبدیل به بافت‌های کارآمد شود.

اسلامی بیان کرد: بسیاری از شهرها در معماری و شهرسازی مشکلات و ناهنجاری‌هایی دارند که نباید اجازه داد در قم چنین بافت‌های ناکارآمدی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده باید با جدیت مورد اهتمام قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در قبال نوسازی و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده پایبند باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اجتناب از موازی کاری و هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی می‌تواند زمینه تحول در بازآفرینی بافت‌های فرسوده را فراهم کند.

وی افزود: مهم‌ترین هدف از بازآفرینی بافت‌های فرسوده، بهبود کیفیت شهری و زندگی مردم است در این راستا تمامی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی باید به زودی تعیین تکلیف شود.

اسلامی بیان کرد: در جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده، هیچگاه کارهای نمادین و شکلی، پاسخگوی نیازها نیست و یک هدف گذاری جدی لازم است.

وی در خصوص وضعیت حریم راه آهن در قم و موانعی که سر بازآفرینی بافت‌های فرسوده ایجاد می‌کند، تصریح کرد: وضعیت راه آهن درون شهری نیز باید در کمیته‌های مشترکی در ستاد بازآفرینی به درستی ارزیابی شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: زمین‌های ۳۲ و ۴۸ هکتاری باید به درستی در جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده واگذار شود تا شاهد رفع آسیب‌ها و مشکلات در محدوده بافت‌های فرسوده باشیم.

وی در ادامه با قدردانی از حضور همه جانبه ملت ایران در عرصه‌های مختلف گفت: مردم هوشمند و مؤمن ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلابی و جایگاه نظام را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنند.

اسلامی عنوان کرد: مسئولان در کسوت خدمت‌گزاری به مردم هستند و حضور انقلابی مردم، بار مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر کرد و باید طبق منویات رهبری و میثاق با آرمان‌های انقلاب، قوی‌تر و مصمم‌تر گام برداریم.

وی افزود: دشمن با تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی این گونه تداعی کرده بود که ملت ایران، چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را نخواهد دید از این رو حرکت‌های کور و ضعیفی همچون حادثه تروریستی زاهدان را رقم می‌زند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما در این حادثه کاروان شهدا را تقدیم انقلاب کردیم و به دشمن نشان دادیم که جریان ایثار و شهادت زنده است و نمی‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در صدد ایجاد ائتلاف جهانی برای صلح هستند در حالی که خود حامیان تروریست به شمار می‌روند این سیاست هیچ هدفی جز حمایت از تروریست ندارد و این جنگ روانی علیه ایران نیز راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.