صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / بودجه لازم برای توسعه صنعت در نظر نمی‌گیریم

رییس انجمن تولید کنندگان تجهیزات پلیمری کشور:

بودجه لازم برای توسعه صنعت در نظر نمی‌گیریم

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولید کنندگان تجهیزات پلیمری کشور گفت: بها دادن به هر صنعت، مشکلات آن را حل می‌کند، اما متأسفانه در کشور بودجه لازم برای تحقیق و توسعه صنعت در نظر گرفته نمی‌شود در نتیجه باید تکنولوژی را خریداری کنیم.

صنعت

‌‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، هروس ابراهیمی عصر روز چهارشنبه در نشست خبری و آئین گشایش یازدهمین نمایشگاه تخصصی دوسالانه اصفهان پلاست، اظهار کرد: از مسئولان کشور می‌خواهم، نمایشگاه تخصصی پلاستیک به صورت بین‌المللی و با نام ایران پلاست در سال به طور متوالی در تهران و اصفهان برگزار شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه این محصول مناسب است، ادامه داد: نمایشگاه آفتاب تهران، پارکینگ، سالن و فضای به مراتب بهتری دارد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولید کنندگان تجهیزات پلیمری کشور با بیان اینکه سیاست گذاری مربوط به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعت پلاستیک تهران و اصفهان باید همسو و هم جهت باشد، افزود: باید به خواسته شرکت کنندگان به خصوص انجمن‌ها و تشکل‌های مربوط توجه شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مشکل آماده سازی بستر لازم برای ساخت و فروش محصولات خود را داریم، تصریح کرد: تولید محصول خوب نیاز به مواد و مدیریت خوب دارد، اما آیا در کشور، بستر ساخت ماشین خوب فراهم است.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از ساخت خودرو، ۱۷ درصد کل اقتصاد کشور است، تاکید کرد: بهادادن به هر صنعت، مشکلات آن را حل می‌کند، اما متأسفانه در کشور بودجه لازم برای تحقیق و توسعه صنعت در نظر گرفته نمی‌شود؛ در نتیجه باید تکنولوژی را خریداری کنیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولید کنندگان تجهیزات پلیمری کشور افزود: باید بگوییم برای صنعت چه کرده‌ایم و نگوییم دولت چه اقدامی انجام داده است.

علی شالباف، مسئول برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی دوسالانه اصفهان پلاست نیز در این مراسم گفت: یازدهمین نمایشگاه کشور با نمایندگان ۱۳۱ شرکت داخلی و پنج کشور خارجی آلمان، ایتالیا، اتریش، ترکیه و چین در مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع فضا برگزار شد.

وی افزود: برای نمایشگاه اصفهان پلاست، گروه‌های کالایی شامل مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات ساخته و نیمه ساخته، انجمن‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان، مجلات تخصصی و پایگاه‌های اطلاع رسانی را در نظر گرفتیم.

مسئول برگزاری این نمایشگاه با بیان اینکه تلاش‌های لازم را برای توزیع مناسب بین گروه‌های کالایی نمایشگاه مد نظر داشتیم، تصریح کرد: در حوزه تجهیزات و ماشین آلات پلیمری ۴۴ درصد، در حوزه مواد اولیه ۲۸ درصد، در حوزه محصولات ساخته و نیمه ساخته ۱۷ درصد، کامپوزیت‌های پلیمری ۱۰ درصد و مجلات و انجمن‌ها یک درصد مشارکت داریم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی، منطقه‌ای و ملی است، افزود: یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه تعامل بین مشارکت کنندگان و فعالان این صنعت است، همچنین ۴۵ درصد مشارکت کنندگان این دوره از استان اصفهان، ۴۳ درصد از تهران و ۱۲ درصد از سایر نقاط کشور هستند.

شالباف با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و نوسانات شدید، شاهد حضور حداکثری فعالان این صنعت هستیم، خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری نمایشگاه در بحث جذب بازدیدکنندگان متخصص در سراسر کشور با برگزاری جلسات متعدد تلاش و اطلاع رسانی متناسب در شهرک‌های صنعتی کشور انجام داده است.

همچنین در این نشست مهدی پورقاضی رئیس انجمن صنایع همگن پلاستیک استان اصفهان اظهار کرد: در شرایط سخت امروز واحدهایی خیلی خوب کار می‌کنند که این روحیه گله و ایراد را کنار بگذارند و به الگوهای خوب این صنعت توجه کنند. از روحیه تولید کنندگان فعال و امیدوار اصفهان خوشحال هستم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.